2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A városi miniautók szegmensében próbál piacot hódítani a Volkswagen Magyarországon is az idén: az importőr Porsche Hungaria arra számít, hogy az átlagos, 12 százalékot meghaladó piaci részarányát az A00 szegmensben is rövidesen el tudja érni új modelljével, az up!-pal.

A Volkswagen márka az utóbbi években gyakorlatilag nem volt jelen a minik szegmensében. Magyarországon az A00 kategória csekély szeletet hasít ki a piacból, mindössze 1254 darab kisautójuk kelt el, 13 százalékkal kevesebb, mint 2010-ben. Ebben a kategóriában a Suzuki Splash áll az élen mintegy 35 százalékos részaránnyal, és erős a Fiat Panda is 30 százalékkal. Hasonló eredményt egyetlen más gyártó sem tud felmutatni, többségük 10 százalék alatt részesedik.

A kisautók A0 szegmense tavaly már növekedni tudott Magyarországon, a 11907 eladott autó 3,7 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi adat. Ebben a kategóriában a VW Polója vezet 15,6 százalékos részaránnyal, még bővülni is tudott 0,8 százalékkal. A mezőny ebben a kategóriában szorosabb: a 10 százalékot elhagyja a Ford Fiesta (12), a Seat Ibiza (11,4), valamint az Opel Corsa (11,3) is.

VW Up

Magyarországon az A szegmens teljesít a legjobban, tavaly 20.330 járművet adtak el (-2 százalék). A kategória legnépszerűbbje 18,8 százalékkal a Skoda Octavia volt, csaknem 15 százalékkal második volt az Opel Astra, a harmadik pedig 14,5 százalékkal a VW, a Golffal és a Jettával.

A Volkswagen erőssége azonban a B szegmens, ebben 17,8 százalékra nőtt a részesedése Magyarországon, 4,4 százalékos bővüléssel. Az Opel Insignia 13,6 százalékot, a Ford Mondeo 11,8 százalékot tudott tavaly megszerezni a kompakt szegmensben. Tavaly a kategória 13 százalékkal tudott bővülni, 6834 darab kelt el.

A Datahouse autópiaci adatszolgáltató cég adatai szerint tavaly az év egészében 45.094 darab új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, a piac a 2010. évi mélypont után 2011-ben már 3,7 százalékkal bővült.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!