A Volkswagen márka az utóbbi években gyakorlatilag nem volt jelen a minik szegmensében. Magyarországon az A00 kategória csekély szeletet hasít ki a piacból, mindössze 1254 darab kisautójuk kelt el, 13 százalékkal kevesebb, mint 2010-ben. Ebben a kategóriában a Suzuki Splash áll az élen mintegy 35 százalékos részaránnyal, és erős a Fiat Panda is 30 százalékkal. Hasonló eredményt egyetlen más gyártó sem tud felmutatni, többségük 10 százalék alatt részesedik.
A kisautók A0 szegmense tavaly már növekedni tudott Magyarországon, a 11907 eladott autó 3,7 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi adat. Ebben a kategóriában a VW Polója vezet 15,6 százalékos részaránnyal, még bővülni is tudott 0,8 százalékkal. A mezőny ebben a kategóriában szorosabb: a 10 százalékot elhagyja a Ford Fiesta (12), a Seat Ibiza (11,4), valamint az Opel Corsa (11,3) is.
Magyarországon az A szegmens teljesít a legjobban, tavaly 20.330 járművet adtak el (-2 százalék). A kategória legnépszerűbbje 18,8 százalékkal a Skoda Octavia volt, csaknem 15 százalékkal második volt az Opel Astra, a harmadik pedig 14,5 százalékkal a VW, a Golffal és a Jettával.
A Volkswagen erőssége azonban a B szegmens, ebben 17,8 százalékra nőtt a részesedése Magyarországon, 4,4 százalékos bővüléssel. Az Opel Insignia 13,6 százalékot, a Ford Mondeo 11,8 százalékot tudott tavaly megszerezni a kompakt szegmensben. Tavaly a kategória 13 százalékkal tudott bővülni, 6834 darab kelt el.
A Datahouse autópiaci adatszolgáltató cég adatai szerint tavaly az év egészében 45.094 darab új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, a piac a 2010. évi mélypont után 2011-ben már 3,7 százalékkal bővült.
MTI