2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volvo Autó Hungária Kft. tavaly 1250 autót adott el mintegy 9 milliárd forintért, míg az idén 1450 gépkocsi értékesítését tervezi, 11-12 milliárd forintért. Az eladásbővülést a most piacra dobott C30-as sikerétől várják.

A Volvo 2006-ban 16,4 százalékos növekedést ért el az autóeladásban, s tavaly 0,2 százalékponttal 0,7 százalékra emelkedett a magyar piacon a részesedése. Bodrogai Gábor, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az első két hónapban mintegy 200 autót adnak el, ami megfelel az időarányos tervnek. Tavaly a Volvo január-februárban 170 autót értékesített. A növekedés hátterében alapvetően az áll, hogy azok, akik tavaly a megszorítások miatt elhalasztották az autóvásárlást, most azt tapasztalva, hogy mégsem olyan nehéz a helyzetük mint várták, új autót vásárolnak.

Az ügyvezető szerint ennek, illetve a február elején életbe lépett új regisztrációs adónak tudható be az is, hogy januárban a teljes magyar autópiac nőtt. A kereskedők ugyanis az új regisztrációs adózás hatályba lépése előtt igyekeztek minél több új autót eladni a még kedvezőbb feltételek mellett.

A társaság az idén eladásai bővülését a most piacra dobott C30-as sikerétől is várja. A kifejezetten városlakó, aktív életet elő nőknek és férfiaknak szánt autóból 2007-ben 150-et akar eladni a társaság. Az ügyvezető szerint az óvatosan kialakított terv teljesítését befolyásolja az is, hogy a háromajtós modellekből nem sok fogy, illetve a C30-as kategóriájába tartozó autókból egy évben összesen mintegy 2 ezret értékesítenek a gyártók magyar piacon.

A vezető az idei kilátásokról elmondta: míg tavaly a magyar piacon mintegy 187 ezer új autót adtak el a kereskedők, az idén várhatóan csak 170-175 ezer talál vevőre. A megszorítások miatt ugyanis óvatosabbak az embereket, amikor új autó vételéről döntenek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!