A Volvo 2006-ban 16,4 százalékos növekedést ért el az autóeladásban, s tavaly 0,2 százalékponttal 0,7 százalékra emelkedett a magyar piacon a részesedése. Bodrogai Gábor, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az első két hónapban mintegy 200 autót adnak el, ami megfelel az időarányos tervnek. Tavaly a Volvo január-februárban 170 autót értékesített. A növekedés hátterében alapvetően az áll, hogy azok, akik tavaly a megszorítások miatt elhalasztották az autóvásárlást, most azt tapasztalva, hogy mégsem olyan nehéz a helyzetük mint várták, új autót vásárolnak.
Az ügyvezető szerint ennek, illetve a február elején életbe lépett új regisztrációs adónak tudható be az is, hogy januárban a teljes magyar autópiac nőtt. A kereskedők ugyanis az új regisztrációs adózás hatályba lépése előtt igyekeztek minél több új autót eladni a még kedvezőbb feltételek mellett.
A társaság az idén eladásai bővülését a most piacra dobott C30-as sikerétől is várja. A kifejezetten városlakó, aktív életet elő nőknek és férfiaknak szánt autóból 2007-ben 150-et akar eladni a társaság. Az ügyvezető szerint az óvatosan kialakított terv teljesítését befolyásolja az is, hogy a háromajtós modellekből nem sok fogy, illetve a C30-as kategóriájába tartozó autókból egy évben összesen mintegy 2 ezret értékesítenek a gyártók magyar piacon.
A vezető az idei kilátásokról elmondta: míg tavaly a magyar piacon mintegy 187 ezer új autót adtak el a kereskedők, az idén várhatóan csak 170-175 ezer talál vevőre. A megszorítások miatt ugyanis óvatosabbak az embereket, amikor új autó vételéről döntenek.
MTI/Menedzsment Fórum
A városlakó magyarokra hajt a Volvo
A Volvo Autó Hungária Kft. tavaly 1250 autót adott el mintegy 9 milliárd forintért, míg az idén 1450 gépkocsi értékesítését tervezi, 11-12 milliárd forintért. Az eladásbővülést a most piacra dobott C30-as sikerétől várják.