Az elemzők 966,4 millió dolláros profitra számítottak, azonban az új autók fejlesztésével kapcsolatos kiadások, az előző évi kötvénykibocsátással járó költségek és az alacsonyabb teherautó-eladások csökkentették a társaság nyereségét. Egy évvel korábban 3,5 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el a vállalat.
Az előző év egészében a GM 4,7 milliárd dolláros nyereséget ért el, ami 1999 óta a legnagyobb ilyen adat. A társaság 2004 óta először zárt nyereséges évet 2010-ben.
A GM pénzügyi vezetője, Chris Liddell az idei évre erősebb eredményeket vár, mivel az amerikai autópiac fejlődésnek indult. "Ez olyan év lesz, amikor az eladások száma nő. A kínált típusok száma és az árak csökkenhetnek ugyan, de általánosan pozitív trend mutatkozik" - jelezte Liddell csütörtökön.
A pénzügyi vezető elmondta: a GM 1 milliárd dollárral többet költött az új típusok fejlesztésére és marketing programokra, mint az azt megelőző negyedévekben.
A társaság elnök-vezérigazgatója, Dan Akerson szerint az előző év az "alapok megépítéséről szólt". "Különösen pozitív, hogy bebizonyosodott: a GM képes fenntartható nyereséget felmutatni az amerikai ipari ciklus alján" - tette hozzá.
A vállalat 800 millió dolláros nyereséget ért el az észak-amerikai piacon a negyedik negyedévben. Ezzel szemben, az európai leányvállalat, Opel 568 millió dolláros veszteséget könyvelt el ugyanebben az időszakban, 2010. egészében pedig 1,8 milliárd dolláros negatívumot.
Az amerikai kormány jelenleg 26,5 százalékos tulajdonhányaddal bír az amerikai vállalatban azt követően, hogy korábban, a társaságnak juttatott 49,5 milliárd dolláros mentőcsomaggal 61 százalékos részesedést szerzett.
A társaság 45 ezer szakszervezeti tagsággal rendelkező munkavállalójának fejenként átlagosan 4,2 ezer dollár nyereség utáni jutalékot fizetett ki a United Auto Workers szakszervezettel kötött megállapodás értelmében. A szervezet korábban jelentős összeggel vett részt a vállalat kimentésében.
MTI