A Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Televízió Zrt. együttműködésében megvalósult Balatoni Nyár című műsorban az aktuális Balaton-parti hírek mellett 116 helyszíni riportot és 174 programajánlót láthattak a nézők a nyár folyamán.
A Balatont egyre több belföldi turista fedezi fel, 2006-ban a belföldi vendégéjszakák 24,6 százalékát tudhatta magáénak a régió. A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2007 első félévében 11,4 százalékkal nőtt a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi és belföldi vendégek száma pedig összességében 8,4 százalékkal emelkedett a Balaton régió kereskedelmi szálláshelyein.
Annak érdekében, hogy a Balatonhoz az utószezonban is több vendég érkezzen, a Magyar Turizmus Zrt., a Balaton régió önkormányzatai és legjelentősebb turisztikai szolgáltatói, valamint a Fly Balaton repülőtér létrehozzák az úgynevezett Légi Marketing Alapot. Ennek célja, hogy új légi járatokat csábítsanak Magyarországra, egyebek között a Balaton régióba.
Az alap létrehozására alakult szervezőbizottság első feladata, hogy megszervezze a következő találkozót azokkal a vállalkozásokkal, amelyek szándéknyilatkozattal jelezték részvételi szándékukat a kezdeményezésben. A találkozó célja, hogy meghatározzák a marketingalap képzésének módját és szabályait. A Magyar Turizmus Zrt. vállalja, hogy mindig ugyanakkora összeggel támogatja az alapot, mint a vállalkozások és önkormányzatok összesen.