2p

A várakozásoknál jobban alakult a belföldi turizmus a Balatonnál az idei szezonban, ami elsősorban az aktív marketingtevékenységnek, a balatoni szolgáltatók összefogásának, valamint a média segítségének köszönhető, áll a Magyar Turizmus Zrt. közleményében.

A Balaton régió szolgáltatóinak adatai szerint minden várakozást felülmúló eredményt hozott a régió első héthavi idegenforgalmi gyorsmérlege, amely minden hónapban a kereskedelmi szálláshelyek visszajelzései alapján készítenek. 2007 első hét hónapjában az elmúlt évhez képest 17,4 százalékkal nőtt a belföldi turisták által eltöltött vendégéjszakák száma a felmérésbe vont balatoni szálláshelyeken. A vendégek száma összességében 10,9 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek esetében 14,9 százalékos, a külföldiek esetében pedig 2,3 százalékos növekedésről számoltak be a szolgáltatók.

A Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Televízió Zrt. együttműködésében megvalósult Balatoni Nyár című műsorban az aktuális Balaton-parti hírek mellett 116 helyszíni riportot és 174 programajánlót láthattak a nézők a nyár folyamán.

A Balatont egyre több belföldi turista fedezi fel, 2006-ban a belföldi vendégéjszakák 24,6 százalékát tudhatta magáénak a régió. A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2007 első félévében 11,4 százalékkal nőtt a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi és belföldi vendégek száma pedig összességében 8,4 százalékkal emelkedett a Balaton régió kereskedelmi szálláshelyein.

Annak érdekében, hogy a Balatonhoz az utószezonban is több vendég érkezzen, a Magyar Turizmus Zrt., a Balaton régió önkormányzatai és legjelentősebb turisztikai szolgáltatói, valamint a Fly Balaton repülőtér létrehozzák az úgynevezett Légi Marketing Alapot. Ennek célja, hogy új légi járatokat csábítsanak Magyarországra, egyebek között a Balaton régióba.

Az alap létrehozására alakult szervezőbizottság első feladata, hogy megszervezze a következő találkozót azokkal a vállalkozásokkal, amelyek szándéknyilatkozattal jelezték részvételi szándékukat a kezdeményezésben. A találkozó célja, hogy meghatározzák a marketingalap képzésének módját és szabályait. A Magyar Turizmus Zrt. vállalja, hogy mindig ugyanakkora összeggel támogatja az alapot, mint a vállalkozások és önkormányzatok összesen.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!