A MÁV Start 1270 munkavállalója közül 329-en sztrájkolnak csütörtök nappal, 941-en dolgoznak. A MÁV Zrt. pályavasúti területén, a forgalomirányítást végző 2502 vasutas közül 59-en nem vették fel a munkát, így 2443-an dolgoznak, közölte lapunkkal a MÁV. Összességében tehát a vasutasok 26,5 százaléka sztrájkol jelenleg.
Biztosított az eljutás a Budapest–Újszász–Szolnok vonalon, eddig hét vonat jött Szolnokról, az egyik a Keletibe érkezett. A ceglédi szerelvények a Nyugatiba érkeznek. A Budapest–Gödöllő-Hatvan vonalon is közlekednek a vonatok, a Keletiből két vonat is ment.
Változás, hogy Miskolc Tiszai pályaudvaron egy vágányon tudják fogadni a vonatokat; a Bz-motorvonatok minden irányban járnak, kivéve a Hidasnémeti felé menő forgalmat. Debrecen és Nyíregyháza környékén sem tud minden vonat eljutni a végállomásra.
Szeged állomás nem indít és nem fogad vonatot: a forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő is sztrájkol. A vonatok Kiskundorozsmáról indulnak és oda is érkeznek Budapestről. Szeged és Kiskundorozsma között autóbuszok szállítják az utasokat.
Szeged sztrájkja miatt Békéscsabára és Békéscsabáról Szeged-Rókus állomásról és állomásra érkeznek a vonatok, 10-15 perces késéssel. Itt a városi tömegközlekedést vehetik igénybe az utasok. Továbbra sincs vonatközlekedés a Kisszénás-Kondoros, a Mezőhegyes – Battonya, a Mezőhegyes-Orosháza-Mezőtúr és Szeged - Szabadka közötti vonalon.
Szombathely még mindig nem tud indítani és fogadni vonatokat, az utasokat - a korábbi gyakorlatoknak megfelelően - vonatpótló autóbuszok juttatják el azokhoz az állomásokhoz (Vép és Püspökmolnári, Ják-Balogunyom és Acsád), ahonnét továbbindulhatnak vonatokkal. Szombathely és Kőszeg között a személyvonat-közlekedés szünetel.
Zalaegerszegen a nappali műszakban az átmenő forgalom biztosított, a forgalmi szolgálatra jelentkező munkatársak közül mindenki felvette a munkát. Továbbra is a jegyvizsgálók korlátozhatják a vonatközlekedést. Zalaegerszeg és Ukk között - a korábbi gyakorlatnak megfelelően - vonatpótló autóbuszok közlekednek. Ukk állomástól a Bz-motoros vonatközlekedés biztosított.
Celldömölk állomás ismét indít és fogad személyvonatokat, az átmenő forgalom biztosított. A jegyvizsgálók sztrájk-támogatottsága itt a legmagasabb, közel kilencven százalékos. A többi területen mintegy ötven százalékban csatlakoztak a munkabeszüntetéshez a MÁV Start Zrt. munkatársai.
A MÁV és a VDSzSz vezetése csütörtökön fél 9-kor folytatta a tárgyalásokat. Eredmény ugyan nem született, de a MÁV Start Zrt. újabb kompromisszumos javaslatot tett annak érdekében, hogy a sztrájk ideje alatt is biztosítható legyen a kiszámítható, bár csökkentett formájú menetrend, áll a vasúttárssság közleményében. Míg a korábbi javaslata a MÁV-nak 976 vonatról szólt, addig a mostani elképzelés szerint az összes vonatból a sztrájk ideje alatt 724 vonat (a járatok húsz százaléka) közlekedne.
Ezt azt jelenti, hogy amennyiben a VDSZSZ ezt elfogadná, akkor a még elégséges szolgáltatás keretén belül a budapesti elővárosi vonalakon a csúcsidőben, reggel 5.00 és 8.00 óra, illetve 15.00 és 19.00 óra között 3-4 pár vonat közlekedne. A 22 órás műszakváltás után a könnyebb hazajutás érdekében további egy pár vonat szállítaná az utasokat a budapesti elővárosi vonalakon.
A többi, nagyobb forgalmat lebonyolító vasútvonalakon reggel és este 2-2 pár vonat, a gyengébb forgalmú vonalakon pedig három pár vonat látná el az utas-kiszolgálást.
A MÁV Start Zrt. ezzel garantálná, hogy az utasok a gördülő sztrájk ideje alatt – igaz csökkentett vonatmennyiséggel – viszonylag kiszámítható menetrend alapján jutnának el úti céljaikhoz, megtervezhetnék az utazást. Különös jelentősége van ennek most, amikor közeledik a hétvégi hazautazás és aranyvasárnap.
A VDSzSz átvette az írásban is elkészült javaslatot, s majd dönt arról, hogy elfogadja-e, vagy kitart korábbi álláspontja mellett. A következő egyeztető tárgyalás csütörtök este nyolc órakor lesz.
Menedzsment Fórum