4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nappalos műszakváltás után javult a vasúti közlekedés helyzete, a Déli pályaudvar ismét fogadja és indítja a vonatokat. A MÁV szerint a Keleti és a Nyugati pályaudvar is működhet. A csütörtök reggeli tárgyaláson a MÁV Start Zrt. újabb kompromisszumos javaslatot tett annak érdekében, hogy a sztrájk ideje alatt is biztosítható legyen a kiszámítható, bár csökkentett menetrend. A sztrájkolók aránya a MÁV Startnál lényegesen magasabb, mint a pályavasút területén.

A MÁV Start 1270 munkavállalója közül 329-en sztrájkolnak csütörtök nappal, 941-en dolgoznak. A MÁV Zrt. pályavasúti területén, a forgalomirányítást végző 2502 vasutas közül 59-en nem vették fel a munkát, így 2443-an dolgoznak, közölte lapunkkal a MÁV. Összességében tehát a vasutasok 26,5 százaléka sztrájkol jelenleg.   

Biztosított az eljutás a Budapest–Újszász–Szolnok vonalon, eddig hét vonat jött Szolnokról, az egyik a Keletibe érkezett. A ceglédi szerelvények a Nyugatiba érkeznek. A Budapest–Gödöllő-Hatvan vonalon is közlekednek a vonatok, a Keletiből két vonat is ment. 

Változás, hogy Miskolc Tiszai pályaudvaron egy vágányon tudják fogadni a vonatokat; a Bz-motorvonatok minden irányban járnak, kivéve a Hidasnémeti felé menő forgalmat. Debrecen és Nyíregyháza környékén sem tud minden vonat eljutni a végállomásra.

Szeged állomás nem indít és nem fogad vonatot: a forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő is sztrájkol. A vonatok Kiskundorozsmáról indulnak és oda is érkeznek Budapestről. Szeged és Kiskundorozsma között autóbuszok szállítják az utasokat.

Szeged sztrájkja miatt Békéscsabára és Békéscsabáról Szeged-Rókus állomásról és állomásra érkeznek a vonatok, 10-15 perces késéssel. Itt a városi tömegközlekedést vehetik igénybe az utasok. Továbbra sincs vonatközlekedés a Kisszénás-Kondoros, a Mezőhegyes – Battonya, a Mezőhegyes-Orosháza-Mezőtúr és Szeged - Szabadka közötti vonalon.

Szombathely még mindig nem tud indítani és fogadni vonatokat, az utasokat - a korábbi gyakorlatoknak megfelelően - vonatpótló autóbuszok juttatják el azokhoz az állomásokhoz (Vép és Püspökmolnári, Ják-Balogunyom és Acsád), ahonnét továbbindulhatnak vonatokkal. Szombathely és Kőszeg között a személyvonat-közlekedés szünetel.

Zalaegerszegen a nappali műszakban az átmenő forgalom biztosított, a forgalmi szolgálatra jelentkező munkatársak közül mindenki felvette a munkát. Továbbra is a jegyvizsgálók korlátozhatják a vonatközlekedést. Zalaegerszeg és Ukk között - a korábbi gyakorlatnak megfelelően - vonatpótló autóbuszok közlekednek. Ukk állomástól a Bz-motoros vonatközlekedés biztosított. 

Celldömölk állomás ismét indít és fogad személyvonatokat, az átmenő forgalom biztosított. A jegyvizsgálók sztrájk-támogatottsága itt a legmagasabb, közel kilencven százalékos. A többi területen mintegy ötven százalékban csatlakoztak a munkabeszüntetéshez a MÁV Start Zrt. munkatársai.

A MÁV és a VDSzSz vezetése csütörtökön fél 9-kor folytatta a tárgyalásokat. Eredmény ugyan nem született, de a MÁV Start Zrt. újabb kompromisszumos javaslatot tett annak érdekében, hogy a sztrájk ideje alatt is biztosítható legyen a kiszámítható, bár csökkentett formájú menetrend, áll a vasúttárssság közleményében. Míg a korábbi javaslata a MÁV-nak 976 vonatról szólt, addig a mostani elképzelés szerint az összes vonatból a sztrájk ideje alatt 724 vonat (a járatok húsz százaléka) közlekedne.

Ezt azt jelenti, hogy amennyiben a VDSZSZ ezt elfogadná, akkor a még elégséges szolgáltatás keretén belül a budapesti elővárosi vonalakon a csúcsidőben, reggel 5.00 és 8.00 óra, illetve 15.00 és 19.00 óra között 3-4 pár vonat közlekedne. A 22 órás műszakváltás után a könnyebb hazajutás érdekében további egy pár vonat szállítaná az utasokat a budapesti elővárosi vonalakon.

A többi, nagyobb forgalmat lebonyolító vasútvonalakon reggel és este 2-2 pár vonat, a gyengébb forgalmú vonalakon pedig három pár vonat látná el az utas-kiszolgálást.

A MÁV Start Zrt. ezzel garantálná, hogy az utasok a gördülő sztrájk ideje alatt – igaz csökkentett vonatmennyiséggel – viszonylag kiszámítható menetrend alapján jutnának el úti céljaikhoz, megtervezhetnék az utazást. Különös jelentősége van ennek most, amikor közeledik a hétvégi hazautazás és aranyvasárnap.

A VDSzSz átvette az írásban is elkészült javaslatot, s majd dönt arról, hogy elfogadja-e, vagy kitart korábbi álláspontja mellett. A következő egyeztető tárgyalás csütörtök este nyolc órakor lesz.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!