A személyszállítási üzletágnál a közszolgálati szerepkör természetesen megmarad. Azonban belső gazdálkodásunkat olyan szellemben kell folytatni, mintha nem egy államilag dotált tevékenységről, hanem magántársaságról lenne szó. Az a tapasztalat ugyanis, hogy a magántársaságok alacsonyabb költséggel tudnak működni, mintha állami támogatásból élnének. Ha például egy önkormányzat olcsóbban tudja üzemeltetni a vasutat, és felvállalja ennek felelősségét is - a finanszírozásról nem is beszélve - akkor elképzelhető lehet az, hogy egyes vonalszakaszokat az önkormányzatok üzemeltetnek majd regionális vasútként.
Amennyiben itt olcsóbban lehet fuvarozni, mint közúton, akkor versenytársakká is válhatnak. Előfordulhat azonban olyan eset is, amikor egy a MÁV-tól leválasztott tevékenység versenyképesebben működhetne a vasúttársaságon belül, akkor nem riadunk vissza attól, hogy ismét MÁV tulajdonba kerüljön.
Forrás: NAVIGÁTOR
A vasúti reformot végig kell vinni
A Magyar Államvasutak (MÁV) Rt. reformja már több mint egy évtizede tart, a vasúttársaság vezetése számos alkalommal kicserélődött. Minden új elnök, illetve vezérigazgató megígérte: befejezi a reformot. Mándoki Zoltán, aki néhány hete lett a vasúttársaság vezérigazgatója, hasonló terveket dédelget.