A kutatás kimutatta, hogy az egységesített kommunikációs megoldások - amely által bárhonnan és bármely eszközről elérhető az irodai környezet - rugalmasabb munkavégzési szokásokat és nagyobb hatékonyságot tesznek lehetővé.
A felmérést az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Ausztrália 2200 menedzsere körében végezték. Az eredmények szerint a vezetők kényelmesebb munkastílust alakítanak ki, illetve az okostelefonok használói gyakrabban és szívesebben kommunikálnak, mint a tradicionális mobiltelefon-használók. Az elnök-vezérigazgatók (vagy hasonló szintű dolgozók) 44 százaléka nem szeret videókonferencián részt venni, mivel otthon, pizsamában hallgatja azt. Ugyanezt a fiatal menedzserek 9 százaléka teszi. Az okostelefon-használók kétszer olyan gyakran fogadják a hívásokat a mellékhelyiségben, mint a normál mobiltelefon-használók, illetve 51 százalékuk vett már részt konferenciahíváson csak egy fürdőköpenyben, vagy annál is kevesebb ruházatban.
Az okostelefonok használói bevallották, hogy a megbeszélések alatt is folytatják a kommunikációt. 63 százalékuk az asztal alatt e-mailezik a telefonján vagy a PDA-ján. Ugyanezt olyan családi alkalmakkal is megteszik, mint az esküvő vagy a temetés, ahol a felmérés szerint kétszer annyi okostelefon-használó ellenőrizte e-mailjeit vagy sms-eit, mint a nem-okostelefon-használók. A kutatás azt is bizonyította, hogy a vezető alelnökök (senior vice president) gyakrabban szunyókálnak konferenciahívások alatt. Az arányuk 17 százalék, míg a többi pozícióban lévők 5 százaléka vallotta ezt be.
"A legtöbb dolgozó a munkanap során a kommunikációs technológiákra hagyatkozik, az információk távoli elérése természetesen csábító" - mondta Ian Groves, az Avaya EMEA-régiós Unified Communications Applications részlegének igazgatója. "A többszörös kommunikációs technológiák eredményeként túl sok üzenet generálódhat, túl sok helyen. Ez virtuális káoszhoz vezet. A kutatások azt mutatják, hogy az okostelefont használók (és elsősorban a vezetőszintű munkatársak) kihasználják az egységesített kommunikáció előnyeit, így nincs egy elszalasztott üzleti lehetőség sem, miközben a rugalmas munka előnyeit is élvezhetik."
"A helytől és eszköztől függetlenül elérhető kommunikációs környezet segítségével a munkatársak képesek priorizálni és gyorsan reagálni az üzleti kérdésekre, attól független, épp merre járnak" - folytatta Groves.
"Az Avaya az egységesített kommunikációról (Unified Communications) beszél évek óta. Ma már azt mondhatom, hogy sikeresen integráltunk egy sor alkalmazást, köztük a telefónia, e-mail, hangüzenetek, azonnali üzenetküldés, videó és együttműködési megoldások világából az olyan felhasználói felületekbe, amelyek akár PC-, akár web-alapúak, telefonok vagy mobil eszközök. Így valóban egységesítettük a kommunikációt és egyszerűsítettük az emberek munkakörnyezetét" - tette hozzá.