3p

Érdekes szokásokat alakítanak ki az okostelefonokat és PDA-eszközöket használó vállalatvezetők - derül ki az Avaya Inc. (NYSE:AV) kutatásából. A nemrég készített tanulmány szerint a vezetők és a cégtulajdonosok kihasználják a problémamentesen kapcsolódó kommunikációs lehetőségeket - például fürdőköpenyben dolgoznak -, és érdekes konferenciahívási szokásaik vannak.

Mindig velünk van

A kutatás kimutatta, hogy az egységesített kommunikációs megoldások - amely által bárhonnan és bármely eszközről elérhető az irodai környezet - rugalmasabb munkavégzési szokásokat és nagyobb hatékonyságot tesznek lehetővé.

A felmérést az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Ausztrália 2200 menedzsere körében végezték. Az eredmények szerint a vezetők kényelmesebb munkastílust alakítanak ki, illetve az okostelefonok használói gyakrabban és szívesebben kommunikálnak, mint a tradicionális mobiltelefon-használók. Az elnök-vezérigazgatók (vagy hasonló szintű dolgozók) 44 százaléka nem szeret videókonferencián részt venni, mivel otthon, pizsamában hallgatja azt. Ugyanezt a fiatal menedzserek 9 százaléka teszi. Az okostelefon-használók kétszer olyan gyakran fogadják a hívásokat a mellékhelyiségben, mint a normál mobiltelefon-használók, illetve 51 százalékuk vett már részt konferenciahíváson csak egy fürdőköpenyben, vagy annál is kevesebb ruházatban.

Az okostelefonok használói bevallották, hogy a megbeszélések alatt is folytatják a kommunikációt. 63 százalékuk az asztal alatt e-mailezik a telefonján vagy a PDA-ján. Ugyanezt olyan családi alkalmakkal is megteszik, mint az esküvő vagy a temetés, ahol a felmérés szerint kétszer annyi okostelefon-használó ellenőrizte e-mailjeit vagy sms-eit, mint a nem-okostelefon-használók. A kutatás azt is bizonyította, hogy a vezető alelnökök (senior vice president) gyakrabban szunyókálnak konferenciahívások alatt. Az arányuk 17 százalék, míg a többi pozícióban lévők 5 százaléka vallotta ezt be.

"A legtöbb dolgozó a munkanap során a kommunikációs technológiákra hagyatkozik, az információk távoli elérése természetesen csábító" - mondta Ian Groves, az Avaya EMEA-régiós Unified Communications Applications részlegének igazgatója. "A többszörös kommunikációs technológiák eredményeként túl sok üzenet generálódhat, túl sok helyen. Ez virtuális káoszhoz vezet. A kutatások azt mutatják, hogy az okostelefont használók (és elsősorban a vezetőszintű munkatársak) kihasználják az egységesített kommunikáció előnyeit, így nincs egy elszalasztott üzleti lehetőség sem, miközben a rugalmas munka előnyeit is élvezhetik."

"A helytől és eszköztől függetlenül elérhető kommunikációs környezet segítségével a munkatársak képesek priorizálni és gyorsan reagálni az üzleti kérdésekre, attól független, épp merre járnak" - folytatta Groves.

"Az Avaya az egységesített kommunikációról (Unified Communications) beszél évek óta. Ma már azt mondhatom, hogy sikeresen integráltunk egy sor alkalmazást, köztük a telefónia, e-mail, hangüzenetek, azonnali üzenetküldés, videó és együttműködési megoldások világából az olyan felhasználói felületekbe, amelyek akár PC-, akár web-alapúak, telefonok vagy mobil eszközök. Így valóban egységesítettük a kommunikációt és egyszerűsítettük az emberek munkakörnyezetét" - tette hozzá.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!