Egyes vélekedések szerint - melyet "unatkozó gazdaságkutatók" megfelelő statisztikákkal képesek alátámasztani, a divattrendek alapján a szoknyák hosszának változásából a tőzsdei klíma is megjósolható. Ugyan a módszer egzakt módját sokan kétlik, arról azonban nem érdemes vitát nyitni, hogy akik a szoknyák hosszáról döntenek, komoly gazdasági potentátokká is váltak az elmúlt évtizedekben.
Annak ellenére, hogy a divatmogulok is komoly veszteségeket könyvelhettek el az elmúlt egy év során, a ruházati termékek legnagyobb birodalmai - jelen információk szerint - mérsékelt megrázkódtatás mellett fognak kikerülni a válságból. Így rövid távon az iparág mostani milliárdosai fogják megmondani, hogy mit viselünk, ha trendik akarunk lenni, hol veszük meg ezeket a termékeket, és milyen kiegészítőkre adunk majd ki pénzt.
A Forbes listája szerint az iparág leggazdagabbja, nem meglepő módon a divat fővárosában, Párizsban székel, Bernard Arnault. A leggazdagabb franciának tartott vállalkozó a világ legnagyobb divat és luxusterékeket forgalmazó vállalatcsoportnak, az LVMH-nek a feje, és 30 százalékos tulajdonosa. Az apjától kapott 15 millió dollárból rakta le a birodalom alapjait Arnault, amikor 1985-ben megvásárolta a Christian Dior céget. Azóta a cég folyamatosan terjeszkedik, és néhány új márkát maga is életre hívott, miközben szinte minden eladósorba kerülő luxusmárkára megpróbál lecsapni. Az elmúlt évek akvizíciói során igen hosszú lista összejött a vezető divatmárkákból. Az LVMH, többek között olyan globális luxusbrandek tulajdonosa, mint a táskáiról ismert Louis Vuitton, az egyik exkluzív női divatmárka, a Donna Karan, a szintén a táskaüzletben erős Fendi, vagy a pezsgők csúcsának számító Moet Chandon és Dom Perignon. A cég tulajdonában van a Henessy konyakmárka, a Princess Yachts nevű motoros hajókat gyártó cég, de a Royal van Lent nevű vitorlás hajó gyártó társaság is.
A lista második helyezettje az LVMH nagy konkurense, egy másik francia holding, a PPR feje. A Francois Pinault által tulajdonolt társaság értéke ugyan elmarad a versenytárstól, de a vezető vagyonát márciusban így is 7,6 milliárdra becsülte a Forbes, ám a lap napokban publikált cikke szerint napjainkban a divatbirodalomban lévő részesedése 10 milliárdos értéket képvisel. A PPR többek között olyan világmárkák tulajdonosa, mint a Gucci, az Yves Saint Laurent vagy a Bottega Veneta.
Márciusban még a dobogó második fokára került volna, ám a most inkább a harmadik helyre valószínűsítik a ruházati és divattermékek milliárdosainak rangsorában a Nike társalapítóját Philip Knightot. A vagyona a tavasszal 8,2 milliárd volt, amely azóta szintén nőtt, hozzávetőleg 1 milliárd dollárral. Az Oregoni Egyetem egykori futóatlétája edzőjével közösen indította 1964-ben a sportruházati céget, amely ugyan számtalan újítást vezetett be, világhírre azonban az általa szponzorált sportolóknak köszönhetően tett szert. A Nike első globális sztrája Michael Jorden volt, akit azóta több nagyszerű sportoló követett. Napjainkban az elsőszámú golfozó, Tiger Woods a márka legnagyobb csillaga. A társaság a sportcipők és -ruházat legnagyobb gyártója és forgalmazója, 2008-as bevétele 18,6 milliárd dollárra rúgott.
Az első ötben a fenti három cégtulajdonoson kívül Doris és Donald Fisher található, illetve Ralph Lauren. Az előbbi pár 40 éve hívta életre a Gap nevű farmermárkát. Az azóta eltelt időszakban amellett, hogy tőzsdei cég lett a vállalat, számos más termékkel bővült a cég portfóliója. Ráadásul öt éve a vállalat operatív vezetését is átvette a család következő generációja. 2008-ban világszerte 3100 Gap üzlet kínálta a cég termékeit, 15,8 milliárdos forgalmat generálva. A házaspár vagyonát a Forbes magazin világ milliárdosainak listája 4,9 milliárd dollárra becsülte.
Ralph Lauren a nevét viselő Polo Ralph Lauren birodalom többségi tulajdonosa, mely a becslések szerint 3 milliárd dollárt érhet. A divatguru 94-ben adta el a cég kisebbségi tulajdonrészét befektetési bankoknak, három évvel később pedig a tőzsdén is debütált a vállalata.
A top 10-ben található még az Oakley alapítója, James Jannard, aki innovatív megoldásai mellett az extrémsportolók kedvenc márkájaként lett ismert. A kezdetben napszemüvegekre specializálódott cég később számos sportruházati terméket gyártott. Az alapító két éve az olasz Luxottica nevű cégnek adta el az Oakleyt, mely 1,2 milliárd dollárt hozott akkor a konyhára.
Míg márciusban két divatguru éppen kicsúszott a milliárdosok listájáról, addig napjainkban ismét a lélektani határ felett lehetnek a Forbes becslése szerint. Richard Hayne a Urban Outfitter divatcég fő tulajdonosa, addig a tízes listát záró, távol-keleti felmenőkkel rendelkező Roger Wang a Golden Eagle alapítója.