3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A japán Toyota 2009 legnagyobb autógyártó vállalata az idei eladások alapján, derül ki egy aktuális tanulmányból. A top 10-et távol-keleti cégek uralják, Európából mindössze két francia és egy német vállalatnak sikerült felverekednie magát a listára. A gazdasági válság miatt szinte minden gyártó értékesítése komoly mértékben visszaesett – növekedésre mindössze a koreai Hyundai volt képes.

Bár előreláthatólag 1,3 millióval kevesebb autót fog eladni idén a Toyota tavalyhoz képest, csaknem 7,5 millió értékesített járművel még így is ő számít a világ legnagyobb autógyártójának, derül ki a Financial Times Deutschland csütörtökön nyilvánosságra hozott elemzéséből. Az október már jól alakult a japán autógyártó számára, hiszen - 15 hónap után először - ismét növelni tudta eladásait egy évvel azelőtthöz képest.

Nagy bukták a tengerentúlon 

Csak hajszállal maradt le az első helyről a nyár elején csődvédelembe menekült General Motors (GM). Az Opel eladását az utolsó pillanatban lefújó amerikai cég idén mintegy 7,4 millió autót értékesít, ami 11 százalékos zuhanást mutat 2008-hoz képest. Még nagyobbat esett egyébként a szintén amerikai Ford, amely 17 százalékos mínuszt kénytelen lenyelni 2009-ben.

Szakértők korábban 11 százaléknál is nagyobb esésre számítottak a GM-nél, amely csak az amerikai állam segítségével menekült meg az összeomlástól.

Akik megmentették Európa becsületét

Az első két helyezettől jócskán elmaradva, 6,2 milliós eladással a harmadik helyet a Volkswagen kaparintotta meg, amely ezzel a teljesítménnyel egyúttal Európa legnagyobb autógyártójának számít.

A VW – amely jelenleg olyan márkákat birtokol, mint az Audi, a Seat, a Skoda, a Lamborghini, a Bugatti és a Bentley - hamarosan tovább bővül, és 2011-ig a Porschét is magába olvasztja majd.   

Érdekesség, hogy a német óriáskonszernen kívül mindössze két francia gyártó fért be a top 10-be Európából. A PSA Peugeot Citroën hárommilliós eladása csak a hetedik helyre volt elég, a tavalyhoz képest 220 ezer autóval kevesebbet értékesítő Renault pedig a kilencedik helyre szorult. Mindkét vállalat komoly veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni az első kilenc hónapban – igaz, a PSA múlt héten már a helyzet javulásáról számolt be.

A legnagyobb autógyártók versenyében Európát messze megelőzte Ázsia, amely öt céget delegált a legjobb tíz közé. Közülük négy japán – a Toyota mellett a Honda, a Nissan és a Suzuki is beférkőzött az elitmezőnybe.

Csak a Hyundai izmosodott

Külön kiemelést azonban mégis a dél-koreai Hyundai érdemel, amely – a 10-es listán szereplő cégek közül egyedüliként – növelni tudta eladásait idén 2008-hoz viszonyítva. A jelenleg a világ ötödik legnagyobb autógyártójának számító cégnek valamivel több mint 4 millió gépkocsit sikerül "elpasszolnia" 2009-ben - ebben már benne vannak leányvállalata, a Kia értékesítései is.

A Financial Times Deutschland a 2009-re valószínűsíthető eladásokat figyelembe véve állította össze listáját a Center of Automotive segítségével. Az első kilenc hónapban legyártott autók számát tekintve viszont nem a Toyotáé, hanem a Volkswagené az elsőség, derült ki a Global Insight piackutató intézet november eleji tanulmányából. Utóbbi listán harmadik a Ford, negyedik pedig a GM lett.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!