3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A japán Toyota 2009 legnagyobb autógyártó vállalata az idei eladások alapján, derül ki egy aktuális tanulmányból. A top 10-et távol-keleti cégek uralják, Európából mindössze két francia és egy német vállalatnak sikerült felverekednie magát a listára. A gazdasági válság miatt szinte minden gyártó értékesítése komoly mértékben visszaesett – növekedésre mindössze a koreai Hyundai volt képes.

Bár előreláthatólag 1,3 millióval kevesebb autót fog eladni idén a Toyota tavalyhoz képest, csaknem 7,5 millió értékesített járművel még így is ő számít a világ legnagyobb autógyártójának, derül ki a Financial Times Deutschland csütörtökön nyilvánosságra hozott elemzéséből. Az október már jól alakult a japán autógyártó számára, hiszen - 15 hónap után először - ismét növelni tudta eladásait egy évvel azelőtthöz képest.

Nagy bukták a tengerentúlon 

Csak hajszállal maradt le az első helyről a nyár elején csődvédelembe menekült General Motors (GM). Az Opel eladását az utolsó pillanatban lefújó amerikai cég idén mintegy 7,4 millió autót értékesít, ami 11 százalékos zuhanást mutat 2008-hoz képest. Még nagyobbat esett egyébként a szintén amerikai Ford, amely 17 százalékos mínuszt kénytelen lenyelni 2009-ben.

Szakértők korábban 11 százaléknál is nagyobb esésre számítottak a GM-nél, amely csak az amerikai állam segítségével menekült meg az összeomlástól.

Akik megmentették Európa becsületét

Az első két helyezettől jócskán elmaradva, 6,2 milliós eladással a harmadik helyet a Volkswagen kaparintotta meg, amely ezzel a teljesítménnyel egyúttal Európa legnagyobb autógyártójának számít.

A VW – amely jelenleg olyan márkákat birtokol, mint az Audi, a Seat, a Skoda, a Lamborghini, a Bugatti és a Bentley - hamarosan tovább bővül, és 2011-ig a Porschét is magába olvasztja majd.   

Érdekesség, hogy a német óriáskonszernen kívül mindössze két francia gyártó fért be a top 10-be Európából. A PSA Peugeot Citroën hárommilliós eladása csak a hetedik helyre volt elég, a tavalyhoz képest 220 ezer autóval kevesebbet értékesítő Renault pedig a kilencedik helyre szorult. Mindkét vállalat komoly veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni az első kilenc hónapban – igaz, a PSA múlt héten már a helyzet javulásáról számolt be.

A legnagyobb autógyártók versenyében Európát messze megelőzte Ázsia, amely öt céget delegált a legjobb tíz közé. Közülük négy japán – a Toyota mellett a Honda, a Nissan és a Suzuki is beférkőzött az elitmezőnybe.

Csak a Hyundai izmosodott

Külön kiemelést azonban mégis a dél-koreai Hyundai érdemel, amely – a 10-es listán szereplő cégek közül egyedüliként – növelni tudta eladásait idén 2008-hoz viszonyítva. A jelenleg a világ ötödik legnagyobb autógyártójának számító cégnek valamivel több mint 4 millió gépkocsit sikerül "elpasszolnia" 2009-ben - ebben már benne vannak leányvállalata, a Kia értékesítései is.

A Financial Times Deutschland a 2009-re valószínűsíthető eladásokat figyelembe véve állította össze listáját a Center of Automotive segítségével. Az első kilenc hónapban legyártott autók számát tekintve viszont nem a Toyotáé, hanem a Volkswagené az elsőség, derült ki a Global Insight piackutató intézet november eleji tanulmányából. Utóbbi listán harmadik a Ford, negyedik pedig a GM lett.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!