A Tata nem sokára forgalomba kerülő modelljének előállítása során semmiféle forradalmi találmányt nem vezettek be, a fejlesztés inkább egy néhány dollárnyi megtakarításonként fejlődő folyamat volt. Egy üreges kormánykerék itt, egy kissé pontatlanabb sebességmérő ott, és máris kész a sok ezer dollárnyi spórolás.
Iparági szakértők szerint a vállalat eljárása örökre megváltoztathatja a világ autógyártóinak előállítási folyamatait - írja az International Herald Tribune.
"A vállalat gyakorlatilag minden eddigi tapasztalatot kihajított az ablakon, és tiszta lappal kereste a választ arra, hogy mi lehetséges" - mondta el a Tata egyik beszállítóájának vezetője. "A következő öt-tíz évben gyökeresen megváltozik az egész autóipar" - tette hozzá.
A "fapados" autók már most is nagy hatással vannak az iparágra. A Tata 2004-ben bejelentett lépése két riválisát is hasonló megtételére ösztönözte: a francia-japán Renault-Nissan és az indiai-japán Maruti Suzuki is saját olcsó autót terveznek.