A MT Zrt. jövő évi balatoni marketingtervéről Dani Barbara, a Balatoni Regionális Turisztikai projektiroda megbízott igazgatója elmondta: jövőre újdonságként nyolc hétvégén, nyolc helyszínen Balaton-VÍZ-Party 2008 programsorozatot rendeznek strandmulatságokkal, vetélkedőkkel, fellépőkkel, animációkkal.
Továbbra is fontos szerepet kapnak az aktív és családi turisztikai lehetőségekről szóló balatoni reklámok a médiában, az interneten és az óriásplakátokon. A számítások szerint erős marketingmunkával a belföldi vendéglétszámban további öt százalékos növekedés érhető el, és mérsékelhető a beutazó turizmus visszaesése - tájékoztatott Dani Barbara.
Az elmúlt évek tendenciája szerint a korábban meghatározó német piacról egyre kevesebb, bár még mindig meghatározó arányú turista utazott a Balatonhoz, ugyanakkor fellendülőben van a volt KGST-országokból érkező vendégek száma. Az MT Zrt. ezért reklámkampányaiban célpiacnak tekinti egyebek közt Oroszországot, Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát, Szlovéniát, Németországot, Ausztriát és Svájcot.
Csákvári Árpád, az SCD Balatoni Holding Zrt. vezérigazgatója nagyon jó vendégeknek tartja a dán és holland turistákat, ezért kezdeményezte, hogy ezekben az országokban is erősítse a marketingtevékenységét a MT Zrt.
Többen szorgalmazták, hogy az üdülési csekk felhasználhatóságát - amely mozgatórugója volt a belföldi balatoni turizmus fellendülésének -, terjesszék ki az ifjúságra is. Rosta Sándor, a BRIB elnöke a balatoni marketingmunka koncentráljon a jövőben a határon túli magyarokra is, hogy "legyünk itthon együtt". Ez nem csak gazdasági kérdés - tette hozzá.