A Boeing most azzal számol, hogy a következő két évtizedben 29 ezer polgári repülőgép eladására kerül sor világszerte 3,2 ezer milliárd dollár értékben. A cég korábban 29 400 repülőgép értékesítésére számított ugyancsak 3,2 ezer milliárd dollár értékben. A csökkenő eladás mellett a várt infláció miatt ugyanaz az eladási érték.
Bár elég visszafogott a visszaesés tekintetében az előrejelzés, annál figyelemre méltóbb ugyanakkor az időzítése. A Boeing ugyanis néhány nappal a Párizs Air Show előtt tette közzé, ami a gyártók számára az év egyik legfontosabb eseménye. Számos nagy üzletet ugyanis a kiállításra időzítenek a felek, és az elmúlt években komoly presztízscsata folyt az Airbus és a Boeing között, hogy ki milyen számokkal tudja a párizsi esemény után a saját fölényét bizonygatni.
A Boeing kereskedelmi vezetője az előrejelzést azzal egészítette ki, hogy a piaci helyzet nehéz a mostani hónapokban, ám a fény már látszik az alagút végén. Ugyan a hagyományos piacokon a légiközlekedés terén nem várató erősödés, ugyanakkor várakozásuk szerint az ázsiai piac sokat javít az összképen. Az amerikai repülőgépgyártó illetékesei szerint a keleti piacok éves átlagban 7 százalékkal bővülnek a következő két évtizedben, minek következtében a globális piac 5 százalékkal nő.
Jelentős aggodalomra nincs okuk a gyártóknak, hiszen jelenleg 3500 gépre van megrendelés, amelynek kielégítése több évnyi munkát ad. Ha pedig a következő időszakban ismét beindul a gazdasági növekedés, a most némileg leülő megbízások ismét felpörögnek, és újra hosszú várólisták lesznek.