2p

A Malév tökéletesen beleillik az AirUnion hálózatfejlesztési terveibe, de a Malévnak is szüksége van az AirUnionra - mondta a magyar légitársaságra pályázó orosz légiforgalmi szövetség vezetője a keddi Financial Timesnak.

A 46 éves Borisz Abramovics, aki ismét ajánlatot tett a Malév megvételére az AirBridge Zrt. útján - ennek a cégnek ő a főrészvényese -, azt mondta a londoni üzleti napilapnak, hogy "a Malévnak fiatal flottája, jó hírneve és jó európai hálózata van. Ha magunk próbálkoznánk ilyen hálózat kiépítésével, ahhoz az egész életem nem lenne elég hosszú".

Abramovics légügyi vállalkozása gyorsan növekszik; a csoport 80 célállomásra repül, főleg a volt Szovjetunión belül, de Bécsbe, Frankfurtba, Pekingbe és Bangkokba is. Az orosz üzletember most olyan európai csomópontra vágyik, amelyen keresztül utasai eljuthatnak egész Európába - írta a Financial Times.

Abramovics ugyanakkor arról is meg van győződve, hogy az AirUnion lenne a legjobb partnere a Malévnak, mert Ázsiából és Oroszországból érkező tranzitutasok ezreivel tölthetné fel a magyar cég európai járatait.

A Financial Times felidézi, hogy az AirUnion tavaly augusztusban már megpróbálta felvásárolni a Malévot, és 41 milliárd forinttal a legmagasabb ajánlatot tette, ám nem sikerült egyezségre jutnia a privatizációs hatóságokkal. A londoni napilap szerint Abramovics úgy gondolja, hogy az ügyletet politikai megfontolások miatt süllyesztették el. Akkoriban közeledtek a parlamenti választások, és a magyar kormány talán nem akarta a voksolás előtt eladni a nemzeti légitársaságot - mondta az üzletember.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!