Még 2015-ben írtak ki közbeszerzési eljárást 36 alacsonypadlós szóló és 5 alacsonypadlós, csuklós földgázüzemű (CNG) buszra, melynek eredményeként az IKOP forrásából 100 százalékos támogatással 5 milliárd forintot költött el a helyi önkormányzat. (szerk.: Nyíregyháza azon kevés hazai városok egyike, ahol kizárólag alacsonypadlós buszok közlekedhetnek).
A nyertes MAN a törökországi üzeméből tavaly novemberben el is kezdte leszállítani a buszokat és épségben meg is érkeztek a MAN tiszaújvárosi telephelyére, ám azokat a mai napig nem tudta még használni az utazóközönség az omnibusz.blog.hu írása szerint. Az EU ugyanis igaz, hogy kifizette az új buszokat, viszont az önkormányzatnak arra már nem volt forrása, hogy megépítse a gáz töltőállomásokat. Ezeket az idei év elejére ígérték, viszont a mai napig hiányoznak ezek a töltőállomások.
A szon.hu hírportál még novemberben szeretett volna hivatalos megerősítést kérni az önkormányzattól, hogy a tiszaújvárosi telephelyen lévő buszok a város járművei, az önkormányzat azonban megdöbbentő választ adott, miszerint
azok nem Nyíregyháza buszai. Annak ellenére, hogy az összesre rá van írva: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A cikk szerint ám nem ez az egyetlen megdöbbentő a sztoriban. Értesüléseik szerint nemcsak a gázkút hiánya miatt nem állhatnak forgalomba a buszok, de üzemeltetőjük sincsen.
"A Nyíregyháza helyi közlekedését ellátó Észak-Magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK), köszöni szépen, de nem szeretne gázbuszokat üzemeltetni, pláne úgy, hogy az önkormányzat nem biztosít erre pluszforrást."
mfor.hu