Egyes elemzők szerint a cég egyenesen megváltoztatta az iparágat azzal, hogy olyanokat változtatott szenvedélyes játékossá, akiket korábban a legkevésbé sem hoztak lázba a videójátékok.
Sokak szerint egy játékkonzol sikere sokkal inkább múlik annak minőségén, mint a marketingen, az Ad Age szerint azonban a Wiit "a marketing szülte", a családbarát játékok és mozgásérzékelő irányítók bevezetésével ugyanis az összes szórakozásra vágyóhoz szólni tudott.
Szakértők szerint a Nintendo legokosabb meglátása az volt, hogy a játékosok egyszerűen unták már a hagyományos irányítású gépeket, még akkor is, ha ennek valójában nem voltak tudatában. Észak-Amerikában a videójáték-eladások kezdtek egyre kisebb mértékben növekedni, a gyártó cég pedig ahelyett, hogy a "játékfüggőket" próbálta volna rávenni a vásárlásokra, inkább a társadalom nem játszó rétegeinek elcsábításával próbált magának piacot teremteni - sikerrel.