2p

A Nintendo Wii konzolja elkötelezett rajongókat faragott olyanokból, akik korábban nem is gondoltak arra, hogy valaha játékgépet fognak használni. Ezzel a cég egy olyan piacot nyitott meg, amelyet korábban túlnyomórészt a fiatal férfiak domináltak, s így elnyerte az Advertising Age marketingszaklap elismerését.

Egyes elemzők szerint a cég egyenesen megváltoztatta az iparágat azzal, hogy olyanokat változtatott szenvedélyes játékossá, akiket korábban a legkevésbé sem hoztak lázba a videójátékok.

Sokak szerint egy játékkonzol sikere sokkal inkább múlik annak minőségén, mint a marketingen, az Ad Age szerint azonban a Wiit "a marketing szülte", a családbarát játékok és mozgásérzékelő irányítók bevezetésével ugyanis az összes szórakozásra vágyóhoz szólni tudott.

Szakértők szerint a Nintendo legokosabb meglátása az volt, hogy a játékosok egyszerűen unták már a hagyományos irányítású gépeket, még akkor is, ha ennek valójában nem voltak tudatában. Észak-Amerikában a videójáték-eladások kezdtek egyre kisebb mértékben növekedni, a gyártó cég pedig ahelyett, hogy a "játékfüggőket" próbálta volna rávenni a vásárlásokra, inkább a társadalom nem játszó rétegeinek elcsábításával próbált magának piacot teremteni - sikerrel.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!