2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A világ legnagyobb bevételű légitársasága, a francia-holland Air France-KLM 147 millió euró adó utáni veszteséget jelentett szerdán üzleti évének szeptemberrel véget ért második negyedévéről, az egy évvel korábbi 27 millió euró profit után. Elemzők kisebb, átlagosan 102 millió eurós veszteséget vártak.

A társaság bevétele éves összehasonlításban 19 százalékkal 5,61 milliárd euróra csökkent. A gyorsjelentés üzemi eredmény rubrikájában mínusz 47 millió euró került az egy évvel korábbi 391 millió eurós nyereség után.

A visszaesés a csökkenő utas- és áruforgalom hatása, miközben a gazdasági környezet javulása, a fellendülés beindulásának időpontja és ereje bizonytalan, a cég ezért nem tehet mást, mint hogy folytatja a szigorú költség- és kapacitáscsökkentési programot - mondta Pierre-Henri Gourgeon. A cég vezérigazgatója hozzátette: 2010-ben 1700-zal kívánják csökkenteni a létszámot az önkéntes távozási program keretében, a versenyképességét pedig a jegyárak csökkentésével és a fedélzeti szolgáltatások átalakításával igyekszenek javítani.

Az áprilisban kezdődött üzleti év első felét tekintve az Air France-KLM adó utáni vesztesége 573 millió euró volt, szemben az egy évvel korábbi 176 millió euró nyereséggel. A bevétel 19 százalékkal maradt el a tavalyitól, 10,78 milliárd euró volt.

Hat hónap alatt a társaság 4,4 százalékkal csökkentette kapacitását az utasforgalom területén, az áruszállítási üzletágban pedig 18 százalékkal vágták vissza a kapacitást az egy évvel korábbihoz képest. Az utasforgalom ugyanebben a periódusban 3,3 százalékkal, az áruforgalom 17 százalékkal esett vissza. Az alkalmazkodásra tett erőfeszítések meghozták a várt eredményt, a veszteség mérséklődött az első negyedhez képest, pedig az üzemanyagár változásának hatásait kivédeni hivatott fedezeti ügyletek 430 millió euróval terhelték meg a társaság mérlegét - mondta a vezérigazgató.

Az 1933-ban alapított Air France 2004-ben egyesült az akkor már 85. éve működő holland társasággal. Az így létrejött Air France-KLM a bevétel mellett a megtett utaskilométerek alapján is az első számú légitársaság a világon.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!