A társaság bevétele éves összehasonlításban 19 százalékkal 5,61 milliárd euróra csökkent. A gyorsjelentés üzemi eredmény rubrikájában mínusz 47 millió euró került az egy évvel korábbi 391 millió eurós nyereség után.
A visszaesés a csökkenő utas- és áruforgalom hatása, miközben a gazdasági környezet javulása, a fellendülés beindulásának időpontja és ereje bizonytalan, a cég ezért nem tehet mást, mint hogy folytatja a szigorú költség- és kapacitáscsökkentési programot - mondta Pierre-Henri Gourgeon. A cég vezérigazgatója hozzátette: 2010-ben 1700-zal kívánják csökkenteni a létszámot az önkéntes távozási program keretében, a versenyképességét pedig a jegyárak csökkentésével és a fedélzeti szolgáltatások átalakításával igyekszenek javítani.
Az áprilisban kezdődött üzleti év első felét tekintve az Air France-KLM adó utáni vesztesége 573 millió euró volt, szemben az egy évvel korábbi 176 millió euró nyereséggel. A bevétel 19 százalékkal maradt el a tavalyitól, 10,78 milliárd euró volt.
Hat hónap alatt a társaság 4,4 százalékkal csökkentette kapacitását az utasforgalom területén, az áruszállítási üzletágban pedig 18 százalékkal vágták vissza a kapacitást az egy évvel korábbihoz képest. Az utasforgalom ugyanebben a periódusban 3,3 százalékkal, az áruforgalom 17 százalékkal esett vissza. Az alkalmazkodásra tett erőfeszítések meghozták a várt eredményt, a veszteség mérséklődött az első negyedhez képest, pedig az üzemanyagár változásának hatásait kivédeni hivatott fedezeti ügyletek 430 millió euróval terhelték meg a társaság mérlegét - mondta a vezérigazgató.
Az 1933-ban alapított Air France 2004-ben egyesült az akkor már 85. éve működő holland társasággal. Az így létrejött Air France-KLM a bevétel mellett a megtett utaskilométerek alapján is az első számú légitársaság a világon.
MTI/Menedzsment Fórum