A Boeing támadja az A350-es finanszírozási modelljét
Úgy tűnik, az Airbus emiatt egyelőre kénytelen lemondani azokról a milliárd eurós nagyságrendű hitelekről, amelyeket a cégben érdekeltséggel bíró államok, így Németország, Franciaország, Nagy-Britannia és Spanyolország nyújtanának. Az eredeti elképzelések szerint a fenti országok az összköltség mintegy harmadára, mintegy 1,45 millió euróra adnának hitelt, írja a Der Spiegel. A brit közlekedési minisztérium szerint azonban ezt a pénzt addig visszatartják, amíg "valódi perspektíva" mutatkozik arra, hogy a Washingtonnal folytatott harcban ismét a tárgyalásoké legyen a főszerep.
[ajanlo=546][igazitas=right/]Korábban Peter Scherer, az Airbus alelnöke az mfor.hu-nak úgy nyilatkozott: jelenleg is folynak a tárgyalások az Egyesült Államok és az EU vezető illetékesei között. Hozzátette: a jelenlegi helyzet szerint az Airbusnak adott állami támogatás szabályozás alatt áll, a Boeingnak adott indirekt szubvenció viszont nem. Az Airbus célja, hogy a közvetett támogatások váljanak láthatóvá, és egyúttal szorítsák keretek közé azokat.
A Financial Times információi szerint a brit kormány írásban már 558,6 millió euró hitelre tett ígéretet az Airbusnak. Hivatalosan csupán annyit ismertek el, hogy a cég korábban már konkrét segítséget kért ez ügyben a kabinettől.
Az európai repülőgépgyártó jelenleg 80 százalékban az Európai Repülési, Védelmi és Űrrepülési Társaság (European Aeronautic Defence and Space Company, EADS), 20 százalékban a brit BAE Systems tulajdonában van. Az EADS-ben a német DaimlerChrysler 30,2, a francia állam és ottani magánbefektetők 30,2, a spanyol állam pedig 5,5 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik.
Wéber Balázs Menedzsment Fórum