2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Airbus vezetősége csütörtökön hivatalosan is bejelentette: megkezdi A350-es hosszú távú repülőgépének gyártását. Az első példányok 2010-ben fognak forgalomba állni. A társaság reményei szerint az új típus 50 százalékos piaci részesedést ér majd el. Az összköltség 4,35 milliárd eurót tesz ki, a finanszírozás még kérdéses.

A Boeing támadja az A350-es finanszírozási modelljét

Úgy tűnik, az Airbus emiatt egyelőre kénytelen lemondani azokról a milliárd eurós nagyságrendű hitelekről, amelyeket a cégben érdekeltséggel bíró államok, így Németország, Franciaország, Nagy-Britannia és Spanyolország nyújtanának. Az eredeti elképzelések szerint a fenti országok az összköltség mintegy harmadára, mintegy 1,45 millió euróra adnának hitelt, írja a Der Spiegel. A brit közlekedési minisztérium szerint azonban ezt a pénzt addig visszatartják, amíg "valódi perspektíva" mutatkozik arra, hogy a Washingtonnal folytatott harcban ismét a tárgyalásoké legyen a főszerep.

Az A 350-esnek még várnia kell az állami hitelekre

[ajanlo=546][igazitas=right/]Korábban Peter Scherer, az Airbus alelnöke az mfor.hu-nak úgy nyilatkozott: jelenleg is folynak a tárgyalások az Egyesült Államok és az EU vezető illetékesei között. Hozzátette: a jelenlegi helyzet szerint az Airbusnak adott állami támogatás szabályozás alatt áll, a Boeingnak adott indirekt szubvenció viszont nem. Az Airbus célja, hogy a közvetett támogatások váljanak láthatóvá, és egyúttal szorítsák keretek közé azokat.

A Financial Times információi szerint a brit kormány írásban már 558,6 millió euró hitelre tett ígéretet az Airbusnak. Hivatalosan csupán annyit ismertek el, hogy a cég korábban már konkrét segítséget kért ez ügyben a kabinettől.

Az európai repülőgépgyártó jelenleg 80 százalékban az Európai Repülési, Védelmi és Űrrepülési Társaság (European Aeronautic Defence and Space Company, EADS), 20 százalékban a brit BAE Systems tulajdonában van. Az EADS-ben a német DaimlerChrysler 30,2, a francia állam és ottani magánbefektetők 30,2, a spanyol állam pedig 5,5 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik.

Wéber Balázs Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!