3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Néhány internetes (dotcom) cég nagy port felvert csődje egyáltalán nem jelenti azt, hogy a befektetők elfordultak volna ettől a területtől. Igaz viszont, hogy megváltozott érdeklődési területük és mostanában mintha kicsit többet kérdezősködnének.

Néhány internetes (dotcom) cég nagy port felvert csődje egyáltalán nem jelenti azt, hogy a befektetők elfordultak volna ettől a területtől. Igaz viszont, hogy megváltozott érdeklődési területük és mostanában mintha kicsit többet kérdezősködnének.

A multinacionális befektetők csaknem fele továbbra is súlyos összegeket költ dotcom befektetésekre - elsősorban elektronikus beszerzési vállalkozásokra. Legalábbis ez derül ki a KPMG tanácsadóhoz tartozó Economist Intelligence Unit végezte felméréséből.



Brit és amerikai nyugdíjalapok is, melyek még a nagy tőzsdei árzuhanások előtt töltötték fel készleteiket változatlanul szívesen fektetnek az internetes cégekbe.

Az Ernst & Young szakértői szerint a piaci trendek világosan mutatják, hogy a befektetők egyre kevésbé a pénzügyi teljesítményre alapozzák döntéseiket. A menedzsment csapat minősége, a vezetők képessége arra, hogy megfelelő, jövőbemutató stratégiát dolgozzanak ki, ezek azok a szempontok, melyek a legfontosabbak az elemzők számára. Ezek mellett persze a megfelelő piaci pozíció, az innováció is további jó pontokat jelentenek.

A "bizonyítvány" két értékből áll össze: a cég jelenlegi "web értékéből" és a jövendő növekedési potenciálból. Az Ernst & Young szakemberei szerint éppen a rejtett értékek figyelembe vétele az, ami az Új Gazdaság lényegét jelenti. Ez tehát a magyarázata annak, hogy a befektetők által kiválasztott szervezetek 35 százaléka nem pénzügyi teljesítménye alapján került azok portfoliójába.

Miközben a befektetők figyelmének középpontjában a szellemei tőke és annak megvédése, az adott területen legjobb piaci pozíció megszerzése és megtartása áll, a helyzettel gyakran visszaélve a kezdő internetes cégek az üzleti élet alapvető követelményeinek sem tesznek eleget.

A PricewaterhouseCoopers felmérése szerint akadnak olyan cégek, melyek ügyfeleiket elhanyagolva, rendeléseiket nem teljesítve, weboldalukat nem frissítve kizárólag a partneri szövetségek építgetésén dolgoznak.

Valamennyi elemző cég megegyezik abban, hogy hiányzik még az az egységes rendszer, melynek segítségével a dotcom cégek teljesítménye minősíthető lenne. Ennek hiányában, a sokféle, egymással nem illeszkedő kritériumrendszer használatával nehéz - sokszor lehetetlen - a teljesítmények összehasonlítása.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!