3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Néhány internetes (dotcom) cég nagy port felvert csődje egyáltalán nem jelenti azt, hogy a befektetők elfordultak volna ettől a területtől. Igaz viszont, hogy megváltozott érdeklődési területük és mostanában mintha kicsit többet kérdezősködnének.

Néhány internetes (dotcom) cég nagy port felvert csődje egyáltalán nem jelenti azt, hogy a befektetők elfordultak volna ettől a területtől. Igaz viszont, hogy megváltozott érdeklődési területük és mostanában mintha kicsit többet kérdezősködnének.

A multinacionális befektetők csaknem fele továbbra is súlyos összegeket költ dotcom befektetésekre - elsősorban elektronikus beszerzési vállalkozásokra. Legalábbis ez derül ki a KPMG tanácsadóhoz tartozó Economist Intelligence Unit végezte felméréséből.



Brit és amerikai nyugdíjalapok is, melyek még a nagy tőzsdei árzuhanások előtt töltötték fel készleteiket változatlanul szívesen fektetnek az internetes cégekbe.

Az Ernst & Young szakértői szerint a piaci trendek világosan mutatják, hogy a befektetők egyre kevésbé a pénzügyi teljesítményre alapozzák döntéseiket. A menedzsment csapat minősége, a vezetők képessége arra, hogy megfelelő, jövőbemutató stratégiát dolgozzanak ki, ezek azok a szempontok, melyek a legfontosabbak az elemzők számára. Ezek mellett persze a megfelelő piaci pozíció, az innováció is további jó pontokat jelentenek.

A "bizonyítvány" két értékből áll össze: a cég jelenlegi "web értékéből" és a jövendő növekedési potenciálból. Az Ernst & Young szakemberei szerint éppen a rejtett értékek figyelembe vétele az, ami az Új Gazdaság lényegét jelenti. Ez tehát a magyarázata annak, hogy a befektetők által kiválasztott szervezetek 35 százaléka nem pénzügyi teljesítménye alapján került azok portfoliójába.

Miközben a befektetők figyelmének középpontjában a szellemei tőke és annak megvédése, az adott területen legjobb piaci pozíció megszerzése és megtartása áll, a helyzettel gyakran visszaélve a kezdő internetes cégek az üzleti élet alapvető követelményeinek sem tesznek eleget.

A PricewaterhouseCoopers felmérése szerint akadnak olyan cégek, melyek ügyfeleiket elhanyagolva, rendeléseiket nem teljesítve, weboldalukat nem frissítve kizárólag a partneri szövetségek építgetésén dolgoznak.

Valamennyi elemző cég megegyezik abban, hogy hiányzik még az az egységes rendszer, melynek segítségével a dotcom cégek teljesítménye minősíthető lenne. Ennek hiányában, a sokféle, egymással nem illeszkedő kritériumrendszer használatával nehéz - sokszor lehetetlen - a teljesítmények összehasonlítása.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!