2p

Megkezdhetik Európa első mágnesvasútjának (maglev) építési munkáit Németországban, miután az ország megteremtette a projekt finanszírozásához szükséges pénzügyi hátteret.

Megkezdődhetnek Európa első személyszállító mágnesvasútjának építési munkálatai, mely a bajorországi München belvárosából a város repterére szállítja majd az utasokat. Az 1,85 milliárd eurós projekt korábban pénzügyi nehézségekkel küzdött, azonban mára biztosítottá vált a beruházás pénzügyi háttere, írja a BBC News.

A maglev vonatokat elektromos áram által létrehozott mágneses mező hajtja, mely során a szerelvények lebegnek a pálya felett. Ez a technológia lehetővé teszi a hagyományos megoldásokhoz képest óriási, akár 500 kilométeres óránkénti végsebességet is.

Bajorország már megállapodást kötött a Deutsche Bahn vasúttársasággal, illetve a Transrapid ipari konzorciummal is, melynek tagjai a szerelvények fejlesztői, a Siemens és a ThyssenKrupp is. Egyelőre azonban nem tűztek ki határidőt a müncheni mágnesvasút szolgálatba állításáról.

A világ egyetlen üzembe helyezett mágnesvasútja Kínában található, amely a sanghaji repülőtér és a város pénzügyi központja között szállítja az utasokat. Japán 2025-re ígéri mágnesvasútjának forgalomba állítását.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!