Megkezdődhetnek Európa első személyszállító mágnesvasútjának építési munkálatai, mely a bajorországi München belvárosából a város repterére szállítja majd az utasokat. Az 1,85 milliárd eurós projekt korábban pénzügyi nehézségekkel küzdött, azonban mára biztosítottá vált a beruházás pénzügyi háttere, írja a BBC News.
A maglev vonatokat elektromos áram által létrehozott mágneses mező hajtja, mely során a szerelvények lebegnek a pálya felett. Ez a technológia lehetővé teszi a hagyományos megoldásokhoz képest óriási, akár 500 kilométeres óránkénti végsebességet is.
Bajorország már megállapodást kötött a Deutsche Bahn vasúttársasággal, illetve a Transrapid ipari konzorciummal is, melynek tagjai a szerelvények fejlesztői, a Siemens és a ThyssenKrupp is. Egyelőre azonban nem tűztek ki határidőt a müncheni mágnesvasút szolgálatba állításáról.
A világ egyetlen üzembe helyezett mágnesvasútja Kínában található, amely a sanghaji repülőtér és a város pénzügyi központja között szállítja az utasokat. Japán 2025-re ígéri mágnesvasútjának forgalomba állítását.