A cybertérbe mindkét nem képviselői elsősorban friss hírekért és utazási információkért látogatnak. Érdekesség azonban, hogy amíg a férfiak nagyobb arányban keresnek munkával vagy tanulással kapcsolatos információkat a világhálón, addig a hölgyek nagyobb számban kattintanak szabadidővel és programokkal kapcsolatos oldalakra és hírekre és talán nem meglepő módon aktívabban keresnek vásárlással kapcsolatos híreket és lehetőségeket is az információs szupersztrádán.
Ezt a megállapítást alátámasztja az a tény is, hogy a hölgyek tovább merészkednek a virtuális térben, mint a férfiak, azaz nagyobb számban hajtanak végre komplex tranzakciókat. A British Airways és a hg.hu felmérése rámutat arra, hogy az internetes utazásszervezés terén például a férfiak csak úti célt választanak és árakat hasonlítanak össze, a hölgyek viszont le is foglalják utazásaikat az Interneten.
"Az első ránézésre meglepő eredmények hátterében egyszerű okok húzódnak meg. Az internetes utazási szolgáltatások ma már valóban felhasználóbarát kezelőfelületeken keresztül érhetők el és ez több nő számára teszi vonzóbbá a technika világát, az internetet" - mondta Nagy Katalin, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Cseh Köztársaságért felelős marketing vezetője. "A számok mögött tetten érhető az a trend is, hogy napjainkban az utazók egyre elfoglaltabbak, az interneten ugyanakkor gyorsan, egy helyen találnak meg minden, az utazás előkészítéshez szükséges információt" - tette hozzá Nagy Katalin.
A British Airways és a hg.hu portál felmérése ugyanakkor rámutat arra, hogy a hölgyek az elmúlt években nagyobb rutinra tettek szert az internet világában, mint a férfiak. Az internetet mindkét nem képviselőinek 60 százaléka használja információforrásként, ugyanakkor a hölgyek gyakrabban foglalnak le és vásárolnak meg repülőjegyeket az interneten. A foglalást követően ugyancsak több hölgy mint férfi jelentkezik be (check-in) az induló járatokra, és közülük többen már az interneten kiválasztják ülőhelyüket.
Az új, integrált utazás foglalási rendszerek ma már jelentős mértékben könnyítik meg az internetes utazásszervezést. Amíg az utasoknak korábban utazásuk minden elemét külön-külön, néha több szolgáltatónál kellett lefoglalniuk és kifizetniük, addig például a British Airways ba.com oldalán a közelmúltban bevezetett online bevásárlókosárral a repülőjegy mellé az utasok immár szállodai szobát, bérautót, szabadidős programokat, sőt akár reptéri transzfert is egy tranzakció keretében foglalhatnak.
Menedzsment Fórum