2p

Minden eddiginél aktívabb és mobilabb életmód jellemző a mai 15-25 éves fiatalokra a Gfk csoport Roper jelentésének tanúsága szerint. E mobilitás egyrészt szabadságot nyújt, viszont megteremti a bárhol és bármikor elérhetőség igényét is. Ennek biztosításához a modern technológiát hívják segítségül, aktívan használják az általuk nyújtott lehetőségeket. Nyitottak, ambiciózusak és jól akarnak élni.

A 15-25 éves magyar fiatalok és fiatal felnőttek számára az otthon az, ahol élnek, épp ezért nagyon fontos számukra, hogy bárhol és bármikor elérhetők legyenek.

Mobiltelefonnal közel mindegyikük rendelkezik (96 százalék), és ők a mobiltelefonok bővített funkcióit is aktívan alkalmazzák: telefonáláson és sms-küldésen túl 26 százalékuk szokott mobilon zenét hallgatni, 23 százalékuk pedig csengőhangokat letölteni. A teljes lakosságon belül az átlaghoz képest nagyobb arányban használják a készüléket azonnali üzenetküldésre (instant messaging), rádióhallgatásra és internetes böngészésre is.

Jellemző e korosztályra, hogy a teljes lakossághoz képest műszaki termékekkel jobban felszereltek. Hordozható zenelejátszóval és ezek digitális verzióival egyaránt közel harmaduk – 29-29 százalékuk – rendelkezik. Laptopot, notebook-ot, illetve asztali PC-t tízből mintegy négyen (37 százalék) használnak, míg ugyanez az arány a teljes lakosság körében 29 százalék. Többségüknek van DVD-lejátszója, digitális fényképezőgépe.

A hazai fiatal felnőttek mindennapi életének fontos részét képezik az olyan technológiai újítások, mint az Internet, a videojátékok, és az internet-nyújtotta interaktivitás. A csúcstechnológiát képező készülékek és eszközök – az új média – már többé nem csupán "megvalósulatlan álmot" jelentenek számukra. Az internetet tízből nyolc 15-25 éves városi fiatal használta az elmúlt egy hónapban.

Fontosak számukra a technológia terén is a külsőségek: ötből ketten azt vallják, legalább olyan modern termékeket szeretnének, amilyeneket a barátaik is használnak. Hasonló arányban találják izgalmasnak az új technológiákat és a lehető legnagyobb mértékben használják is azokat. Napi életüknek a modern technológia már olyan mértékben része, hogy az eszközök funkcióival szemben a design került előtérbe. Az idősebbektől eltérően egy új műszaki terméket magától értetődően tudnak működtetni, és hajlamosabbak többet fizetni új műszaki termékekért és szolgáltatásokért.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!