2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Alacsony áraival indul hódító útra a Volkswagen az Egyesült Államokban, egy Jetta átszámítva már 13 ezer euróért, egy Passat pedig 15 ezer euróért is kapható.

A Volkswagen 2018-ra a világ legnagyobb autógyártója kíván lenni, maga mögé utasítva a Toyota és General Motors vállalatokat.

A kínai után a második legnagyobb nemzeti autópiacon, az Egyesült Államokban jelenleg elenyésző piaci részesedéssel rendelkezik a VW. A piacot a három nagy amerikai autógyár, a General Motors, a Ford és a Chrysler, valamint a három nagy japán, a Toyota, a Honda és Nissan uralja. A Volkswagen a Hyundai és a Kia után csak a kilencedik helyen áll.

Ezen a felálláson akar fordítani a Volkswagen. Több mint egymilliárd dolláros beruházással épített autógyárat a Tennessee állambeli Chattanooga városban, amerikai mércével mérve nem messze a BMW és a Mercedes gyáraitól. A két évig tartó kivitelezés után a gyárat hivatalosan a jövő héten kedden avatják fel, de a gyártósorok már pár hete üzemelnek. Az üzemben az év elején a Detroiti Autószalonon bemutatott amerikai Passat modellt szerelik össze.

A Passat a nettó 20 ezer dolláros alapárával elsősorban a legnépszerűbb középkategóriás modellt, az azonos árkategóriába tartozó Toyota Camry-t veszi célba. Az előző Passat modell, amit még Németországból importáltak, 6 ezer dollárral került többe.

Az Egyesült Államokban általában is alacsony az árszint az autópiacon és a Volkswagennek ehhez kell igazítania árait. A Mexikóban gyártott Jetta már nettó 16 ezer dollárért is kapható, ami a Toyota Corolla árszintjének felel meg.

Az árstratégia kifizetődőnek tűnik, hiszen az idén áprilisban a Volkswagen közel kétszer annyi Jetta modellt adott el az Egyesült Államokban mint tavaly áprilisban.

A 2009-es krízisévben az Egyesült Államokban 213 ezer VW gépkocsit értékesített a Volkswagen, 2010-ben pedig már 257 ezret. Az idei eladási tervek már a 300 ezret célozzák meg. A Volkswagen prémium kategóriás márkáival, az Audi, Bentley és Lamborghini márkákkal együtt az idén már 400 ezer autót tervez eladni az Egyesült Államokban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!