1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aláírta a szerződést az új fővárosi midibuszokról a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Orangeways Hungária Kft. A magyar cég 35 hazai fejlesztésű és gyártású Rába-Molitus-Webasto S91-es midibuszt üzemeltethet majd Budapesten - erősítette meg a Napi Gazdaságnak a BKK.

A lap csütörtöki számában azt írta, A Kft. egy tavaly kiírt nyílt közbeszerzést nyert meg, ennek alapján szállíthat 35 dízel midibuszt Budapestnek. Az eredményhirdetés január végén volt, a szerződést szerdán írták alá.

A gyártás megkezdése után 10 hónappal készülhetnek el a járművek, és egy év múlva állhatnak forgalomba. Ezekkel az új magyar gyártású buszokkal is lehet majd a budai Várnegyedbe utazni.

Az S91-es busztípus az egykori magyar járműgyártó, az Ikarus leszármazottjának tekinthető. Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár E91-es típusának továbbfejlesztett változata Rába alvázon áll, a Mercedes Euro VI-os dízelmotorját építették bele. A felépítményét az egykori Ikarus mérnökeiből alakult Molitus tervezőiroda készítette, és a Webasto szereli össze.

A 8 méter hosszú busz 38 ember szállítására képes, alacsony padlós kivitelű és klímával felszerelt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!