2p

Ismét teljes gőzzel dolgoznak azok az Opel-gyárak, ahol Corsákat szerelnek össze, sőt, pótműszakokat kell beiktatni, akkora a kereslet, közölték a cég rüsselsheimi központjában szerdán.

A német kormány január közepe óta fizetett 2500 eurós "roncsprémiumának" köszönhetően naponta háromszor annyi megrendelés érkezik Corsára, mint az állami támogatás bevezetése előtt. Az 1700 főt foglalkoztató eisenachi Corsa-gyárban márciusban már ismét három műszakban fognak dolgozni, sőt, több extra műszakot is beütemeznek. A Corsákat is gyártó spanyolországi Zaragozában is éjjel-nappal üzemelnek a gépek.

A német kormány környezetvédelmi támogatási kezdeményezése nyomán - a támogatás annak jár, aki legalább kilencéves kocsiját cseréli újra - az Opel ebben a hónapban öt éve a legtöbb új megrendelést kapta, több mint 40 ezer autóra.

Ezenközben, német sajtójelentések szerint, változatlanul csőd fenyegeti az ország egyik legtekintélyesebb autógyárát. Több hétvégi újság is beszámolt arról, hogy az Opel már akár májusban vagy júniusban fizetésképtelenné válhat. Az Opel hónapokkal ezelőtt mindenekelőtt az anyavállalat, az amerikai General Motors pénzügyi válsága miatt került rendkívül nehéz helyzetbe, és több üzemében rövidített munkaidő bevezetésére kényszerült. Ennek keretében a folyamatos termelés biztosítása és a munkahelyek megtartása érdekében az Opel magyarországi üzemében is, a General Motors Powertrain-Magyarország Kft.-nél január 16-tól, átmeneti időre, heti négy napra csökkentették a munkaidőt.

Az Opel állami garanciavállalásért a Merkel-kormányhoz fordult. A német kancellár közölte, hogy kormánya  elvileg kész a garanciavállalásra azokkal a tartományokkal együtt, ahol a legnagyobb Opel-üzemek vannak. Az Opel az elmúlt hetekben erre vonatkozóan mintegy 1,8 milliárd eurós igényt jelzett, vasárnapi értesülések szerint azonban ennél jóval nagyobb, kereken 3,3 milliárd eurót kitevő likviditási igényről van szó.

Az Opel helyzetét súlyosbítja, hogy nem világosak az anyavállalat General Motors szándékai. A napokban olyan hírek terjedtek el, hogy a General Motors a bochumi üzem  bezárását, illetve az eisenachi eladását tervezi. Mindennek kapcsán az esetleges opciók között felmerült az Opel önállósodása vagy a tulajdonosváltás is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!