2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Noha az elmúlt időszakban a magyar sajtóban is többször megjelent, hogy az indiai Tata Magyarországon létesíthet új üzemet, ahol Jaguar gépkocsik készülnének, ez a közeljövőben várhatóan nem valósul meg. A prémium márka járműveit ugyanis Ausztriában fogják gyártani.

A Jaguar Land Rover (JLR) csütörtökön megállapodást írt alá az osztrák Magna Steyr vállalattal "bizonyos modellek" gyártásáról az ausztriai Graz-ban. A JLR szóvivője nem bocsátkozott részletekbe a tervezett modelleket illetően, mindössze annyit közölt, hogy gyártásuk a jövő év után kezdődik meg. A gyártás kihelyezése a grazi üzembe azért vált szükségessé - írja a közlemény - mivel a JLR növekedésének tervezett mértéke meghaladja a cég brit üzemeinek a kapacitását.

Ralf Speth a JLR vezérigazgatója közölte, hogy a brit vállalat ezután is hű marad hagyományaihoz. "Továbbra is Nagy-Britannia marad a tervezés, a design és a gyártás központja. Az ehhez hasonló partneri kapcsolatok ebben csak kiegészítő szerepet játszanak" - szögezte le.

A 2014-ben Nagy-Britanniában készült 1,53 millió autó egy harmadát a JLR gyártotta. A tradicionális brit autógyár 2008-ban került át a Ford Motortól az indiai Tata Motors tulajdonába.

A Magna Steyr a kanadai Magna International, a Robert Bosch után a világ második legnagyobb autóipari alkatrész beszállító vállalat osztrák leányvállalata. A Magna Steyr  grazi üzeme több autómárka különféle speciális modelljeinek a gyártásárával foglalkozik. Itt készül például a Mercedes G osztály a Daimler számára, a Mini Countryman és a Mini Paceman a BMW számára, valamint a Peugeot RCZ modellje.

A JLR tavaly októberben kezdte meg a gyártást kínai üzemében és jelenleg folyamatban van egy brazíliai üzem építése is. A JLR az elmúlt öt évben 10 milliárd font-sterlinges beruházással gyártását 462 ezerre, alkalmazottai számát pedig 35 ezerre duplázta. A vállalat az idén és jövőre 3,6 milliárd fontot tevez fejlesztési beruházásokra fordítani. Az idén márciusban napvilágot látott sajtóértesülések szerint a Jaguar egy elektromos autó kifejlesztését és gyártását tervezi a Magna Steyr grazi üzemébe helyezni. Ugyanekkor kaptak szárnyra az értesülések egy magyarországi üzem létesítésének a lehetőségéről is. Sajtóhírek arról is szóltak, hogy a külügyi és külgazdasági minisztérium komoly energiát fektetett a Jaguar üzemének elnyerésébe.

MTI/mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!