2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Noha az elmúlt időszakban a magyar sajtóban is többször megjelent, hogy az indiai Tata Magyarországon létesíthet új üzemet, ahol Jaguar gépkocsik készülnének, ez a közeljövőben várhatóan nem valósul meg. A prémium márka járműveit ugyanis Ausztriában fogják gyártani.

A Jaguar Land Rover (JLR) csütörtökön megállapodást írt alá az osztrák Magna Steyr vállalattal "bizonyos modellek" gyártásáról az ausztriai Graz-ban. A JLR szóvivője nem bocsátkozott részletekbe a tervezett modelleket illetően, mindössze annyit közölt, hogy gyártásuk a jövő év után kezdődik meg. A gyártás kihelyezése a grazi üzembe azért vált szükségessé - írja a közlemény - mivel a JLR növekedésének tervezett mértéke meghaladja a cég brit üzemeinek a kapacitását.

Ralf Speth a JLR vezérigazgatója közölte, hogy a brit vállalat ezután is hű marad hagyományaihoz. "Továbbra is Nagy-Britannia marad a tervezés, a design és a gyártás központja. Az ehhez hasonló partneri kapcsolatok ebben csak kiegészítő szerepet játszanak" - szögezte le.

A 2014-ben Nagy-Britanniában készült 1,53 millió autó egy harmadát a JLR gyártotta. A tradicionális brit autógyár 2008-ban került át a Ford Motortól az indiai Tata Motors tulajdonába.

A Magna Steyr a kanadai Magna International, a Robert Bosch után a világ második legnagyobb autóipari alkatrész beszállító vállalat osztrák leányvállalata. A Magna Steyr  grazi üzeme több autómárka különféle speciális modelljeinek a gyártásárával foglalkozik. Itt készül például a Mercedes G osztály a Daimler számára, a Mini Countryman és a Mini Paceman a BMW számára, valamint a Peugeot RCZ modellje.

A JLR tavaly októberben kezdte meg a gyártást kínai üzemében és jelenleg folyamatban van egy brazíliai üzem építése is. A JLR az elmúlt öt évben 10 milliárd font-sterlinges beruházással gyártását 462 ezerre, alkalmazottai számát pedig 35 ezerre duplázta. A vállalat az idén és jövőre 3,6 milliárd fontot tevez fejlesztési beruházásokra fordítani. Az idén márciusban napvilágot látott sajtóértesülések szerint a Jaguar egy elektromos autó kifejlesztését és gyártását tervezi a Magna Steyr grazi üzemébe helyezni. Ugyanekkor kaptak szárnyra az értesülések egy magyarországi üzem létesítésének a lehetőségéről is. Sajtóhírek arról is szóltak, hogy a külügyi és külgazdasági minisztérium komoly energiát fektetett a Jaguar üzemének elnyerésébe.

MTI/mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!