A legújabb elképzelések szerint állami feladat lenne az útdíjellenőrzés, így elkerülne az azt jelenleg végző Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-től, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság működtetné a rendszert. Ezt megvalósítandó, a közlekedési törvények parlament előtt levő módosítása során kormánypárti képviselők újabb módosító indítványt terveznek benyújtani.
Nagy vita alakult ki, és többen is bejelentkeztek az ellenőrzésre. Ezt támasztja alá, hogy a közbeszerzési döntőbizottság által szeptemberben megsemmisített ED-ellenőrzési tenderrel kapcsolatos hogyan továbbról a kiíró Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) nem döntött, pedig az e-útdíj megvalósítására később indított pályázat már a részvételi szakaszban jár. A KKK-nál csupán megismételték a korábban mondottakat, miszerint jogi és közbeszerzési szakértőik dolgoznak a témán.
Az ellenőrzésre az Országgyűlésnek a szaktárca javaslatával ellentétes és a szakmát is meglepő júniusi döntése értelmében kellett külön közbeszerzést kiírni, ez nem volt része az ED magyarországi bevezetését célzó pályázatnak. A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást a KKK augusztus elején megindította, de arra csak az ÁAK Zrt.-t hívták meg. Az eljárást azonban a közbeszerzési döntőbizottság érvénytelenítette, emlékeztet a Világgazdaság.