2p

Újabb fordulat várható a tervek szerint 2009-től startoló, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetés (ED) közbeszerzésen elvérzett ellenőrzése kapcsán – értesült a Világgazdaság.

A legújabb elképzelések szerint állami feladat lenne az útdíjellenőrzés, így elkerülne az azt jelenleg végző Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-től, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság működtetné a rendszert. Ezt megvalósítandó, a közlekedési törvények parlament előtt levő módosítása során kormánypárti képviselők újabb módosító indítványt terveznek benyújtani.

Nagy vita alakult ki, és többen is bejelentkeztek az ellenőrzésre. Ezt támasztja alá, hogy a közbeszerzési döntőbizottság által szeptemberben megsemmisített ED-ellenőrzési tenderrel kapcsolatos hogyan továbbról a kiíró Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) nem döntött, pedig az e-útdíj megvalósítására később indított pályázat már a részvételi szakaszban jár. A KKK-nál csupán megismételték a korábban mondottakat, miszerint jogi és közbeszerzési szakértőik dolgoznak a témán.

Az ellenőrzésre az Országgyűlésnek a szaktárca javaslatával ellentétes és a szakmát is meglepő júniusi döntése értelmében kellett külön közbeszerzést kiírni, ez nem volt része az ED magyarországi bevezetését célzó pályázatnak. A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást a KKK augusztus elején megindította, de arra csak az ÁAK Zrt.-t hívták meg. Az eljárást azonban a közbeszerzési döntőbizottság érvénytelenítette, emlékeztet a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!