3p

Ugyan akkora világhírnévre még nem tett szert Layla, az orrszarvúkölyök, mint Knut, a fél évvel korábban született jegesmedvebocs, reklámértéke nem elhanyagolható. Az újszülött állatkölykök mindig vonzzák a látogatókat, és a szponzorok pénztárcáját is könnyebben megnyitják, tudta meg az Mfor.hu.

Kiből lehet támogató?

Felélénkült az elmúlt években a figyelem az állatkertek iránt, de ezt Endrédi Lajos, aki természetvédelmi feladatok mellett a Veszprémi Állatkert marketing tevékenységéért is felelős, nem a Knut-jelenség számlájára írja.

"Rövid távon lehetett némi hatása Knutnak, de sokkal inkább hiszem, hogy az elmúlt évek hosszabb távú fejlesztései hozták meg a gyümölcsüket" - magyarázta a vezető. Az állatkert számos fejlesztésen esett át, szinte az összes ketrecet korszerű kifutó váltotta fel. "Ha szebb és jobb az állatkert, nő az elfogadottsága és a látogatók száma is" - tette hozzá Endrédi Lajos.

Hírességekből nincs hiány

A Veszprémi Állatkert főként a jegyárbevételekből fedezi működési költségei nagy részét, egynegyed pedig önkormányzati támogatásból származik. Arra az állatkertnek nincs kerete, hogy a berlinihez hasonló megoldásokkal népszerűsítse újszülötteit, így sem nevüket viselő plüssállatok, sem hasonló ajándéktárgyak egyelőre nem kaphatók, ha egy kis kedvenc születik.

Ettől függetlenül Endrédi Lajos nem tartja rossz ötletnek, ha anyagilag is előnyt kovácsol az állatkert egy-egy állatból, azt viszont kiemelte, hogy az alapvető tevékenységet, az állatok és a természet védelmét sosem szabad szem elől téveszteni. A veszprémiek egyébként nem is egy hírességgel büszkélkedhetnek, Böbe a csimpánz a hatvanas években öregbítette az állatkert hírnevét, de nagy médiavisszhangot kapott a feketepárduc Amanda vagy a tavaly eltávozott Suzy elefánt is.

Layla örökbefogadói között bronz-fokozatú adományozóként van jelen a Kempinski Hotel Corvinus Budapest, amely először támogatja az állatkertet. "Több programot is ajánlunk a gyermekkel érkező vendégek számára, amely vonzó lehet Budapesten" - említette lapunknak Dudás Ildikó, a szálloda marketing menedzsere.

A vezető szerint bizonyosan van reklámérték az állatkölykökben, főként idegenforgalmi szempontból, s azt is elismerte, hogy a világszenzációnak is része volt abban, hogy választásuk Laylára esett. A szálloda az örökbefogadás kapcsán szórólapot is készített a vendégek számára az állatkertről, kiemelve az orrszarvú bébit mint látványosságot, s ez a program mostantól első helyen szerepel az ajánlataikban.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!