3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár képes volt a bővülésre az uniós autópiac az év első hónapjában, a növekedés mértéke 2003 óta a második leggyengébb januárról árulkodik.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb adatai szerint 2014 januárjában 5,5 százalékkal emelkedett előző évhez képest a forgalomba helyezett autók száma. 2003 óta, vagyis mióta adatokkal rendelkezik a szövetség ez a második leggyengébb januárnak számít.

Ha tagállamok szerint nézzük, akkor a legtöbb országban növekedést tudtak regisztrálni, ezek közül is a legnagyobbat az ír és a portugál piacon (32,8 és 31,8 százalékosat). Azt azonban hozzá kell tenni, hogy mindkettő esetében meglehetősen kicsi piacról van szó, ahol a forgalomba helyezések száma a 10 ezret sem éri el. Ami a legnagyobb piacokat illeti, ennél jóval szerényebb, 5 százalék körüli növekedést tudtak elérni, Franciaország viszont mindössze 0,5 százalékos bővülést tudott az első hónapban felmutatni. Bár a legtöbb ország autópiaca bővült, az osztrákoknál 13,6 százalékos, a hollandoknál pedig 7 százalékos zsugorodás mutatkozott. A magyar piacon az ACEA adatai szerint januárban 4374 forgalomba helyezés történt, ami 19,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi volument.

Töretlen a Dacia sikere

Ha az egyes autómárkákat nézzük, akkor elmondhatjuk, hogy 2014 sem indult a Dacia számára másként, mint ahogy a 2013-as év zárult. Az év első hónapjában ugyanis 39 százalékkal több új Dacia került az utakra, mint 2013 januárjában. Ez 28 115 új személyautót jelent. Emellett egyébként a közkedveltebb autómárkáknál sem lehet ok a panaszra: például Peugeot-ból 9, Citröenből pedig 5,3 százalékkal többet helyeztek forgalomba most,  mint egy éve. A volument tekintve a topmárkából, a Volkswagenből 119 ezret helyeztek forgalomba, ami 8 százalékkal több.

Viszont a kevésbé népszerű autók körében is találni kiemelkedő növekedéseket, így például Lexusból 26 százalékkal többet helyeztek forgalomba idén januárban, mint egy évvel korábban, de megemlíthető még a Mazda térhódítása is, hiszen a 13 417 forgalomba helyezés 35 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A gyártók szerint egyedül a Fiat csoportnak volt problémás az évkezdés, hiszen 2,1 százalékkal kevesebb általuk gyártott autó került az utakra. Ugyanakkor hasonló a helyzet a Nissan és a Hyundai esetében is 5 százalék körüli zsugorodással. A nagyobb gyártók ezúttal nagyobb növekedést is tudtak elérni. A Reanult-csoport autóiból 13,4, a Volkswagen-csoportéból 8,9, a PSA-csoportéból pedig 7,4 százalékkal többet helyeztek forgalomba 2014 januárjában.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!