2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A dollár gyengülésével több nagy európai autógyártó, köztük az olasz Fiat és a kontinens legnagyobbja, a német Volkswagen (VW) érez késztetést arra, hogy üzemeket nyisson az Egyesült Államokban - írta a keddi The New York Times.

Legutóbb a Fiat jelentette be: elképzelhető, hogy gyárat épít a tengerentúlon. A cég vezérigazgatója, Sergio Marchionne a héten közölte, hogy észak-amerikai üzemre lesz szükség ahhoz, hogy a vállalat sportmárkája, az Alfa Romeo nyereséges legyen Amerikában. Az Alfa 2008-ban tér vissza az amerikai piacokra 13 évnyi távollét után.

A Volkswagen már keresi a megfelelő helyet gyárához az Egyesült Államok keleti felében. A német cég volt az első olyan európai autógyártó, amelyik amerikai üzemet létesített, a pennsylvaniai gyárat 1988-ban azonban be kellett zárni.

A luxusmodelleket gyártó BMW és Mercedes már működtet gyárakat az USA déli részén. Elemzők szerint az alapvetően tömegmodelleket előállító Fiat és Volkswagen megjelenése után a francia Renault és a Peugeot-Citroen csoport is szemet vethet az amerikai piacra, ha erős marad az euró.

A BMW és a Mercedes - mindkettő a '90-es években nyitotta meg összeszerelő üzemeit Amerikában - már reagált a dollár euróval szembeni gyengélkedésére: bővítik a termelést. A BMW jelezte, hogy motorok és sebességváltók gyártása is felmerülhet az Egyesült Államokban.

A Volkswagen meg akarja kétszerezni észak-amerikai eladásait, legalább évi nyolcszázezer kocsit tervez értékesíteni. A cég számára az egyik megoldás, hogy bővíti a mexikói Pueblában lévő gyára termelését, a másik, hogy új üzemet épít az Egyesült Államokban. A Volkswagen 2002 óta nem tudott Észak-Amerikában profitot termelni, a tavalyi évet nyolcszázmillió dolláros veszteséggel zárta.

A nagy amerikai, detroiti autógyárak, amelyek sok összeszerelő üzemet működtetnek Mexikóban és az Egyesült Államokon kívül máshol, már kanadai gyárak építésén gondolkoznak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!