3p

Azzal, hogy az állam megvásárolja Pér részesedését a repteret üzemeltető Győr-Pér Airport Kft.-ben, a megyei részesedés átvételével szerzett tulajdoni hányada 12 százalékra emelkedik, olvasható Szijjártó Péter tájékoztatása a kormany.hu-n.

A fejlesztések után Boeing-737-es és Airbus 320-as kategóriájú gépek is használhatják majd a repülőteret. Az építkezések miatt a repülőtér - feltehetően májusban - néhány hétre leáll majd.

Thomas Faustmann elmondta: a beruházás 6,6 millió eurós költségéből 4,9 milliót áll cég, amely az Audi-konszern harmadik legnagyobb gyárát működteti. Hozzátette: mivel globális piacra, nemzetközi szakembergárdával fejlesztik termékeiket, elengedhetetlen a számukra, hogy minél jobban kihasználhassák munkatársaik idejét, és biztonságosan szállítsák őket; ebben fontos szerep jut a légikikötőnek.

Növekvő légi forgalom

Emlékeztetett arra, hogy hetenként csaknem húsz járatuk használja a péri repteret, és az utasforgalom zömét is az Audi-telephelyek között utazó munkatársak adják. A járműgyár több mint egy évtizede a légikikötő stratégiai partnere. Az általuk generált utasforgalom tavalyelőtt megduplázódott, 2012-ben pedig a háromnegyedével nőtt.

Borkai Zsolt (Fidesz) győri polgármester jelezte, azt várják a beruházástól, hogy "a győriek számára kinyílik a világ", hiszen a mostani fejlesztés utánra egy másik fázist is terveznek. Ennek célja az lesz, hogy "komolyabb utasforgalomra" is alkalmassá tegyék a repteret.

"Ami jó az Audinak, az jó Magyarországnak" - fogalmazott az eseményen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, aki arra emlékeztetett: akárcsak most, az utóbbi húsz évben is az volt a felek együttműködésének titka, hogy minden résztvevő jól járt vele.

Utalt arra: azzal, hogy az állam megvásárolja Pér részesedését a repteret üzemeltető Győr-Pér Airport Kft.-ben, a megyei részesedés átvételével szerzett tulajdoni hányada 12 százalékra emelkedik.

Arra a kérdésre, hogy más regionális repterekben is tervez-e tulajdonrészt szerezni az állam, Szijjártó Péter úgy nyilatkozott: "nincsen olyan általános tervünk,hogy regionális repterekben növeljük a résesedésünket", ha felmerül ilyen helyzet, egyenként értékelik, érdemes-e beszállni vagy tulajdonrészt növelni.

A közlekedésfejlesztési programokban "szerep jut" majd a regionális reptereknek - közölte az államtitkár az MTI azon kérdésére válaszolva, hogy a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban juthatnak-e közösségi forrásokhoz ezek a légikikötők.

A korábbi tájékoztatás szerint a péri repülőtéren a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén száz-százméternyi biztonsági sávot építenek. A gurulóutat tíz és félről tizenöt méteresre szélesítik, új leszállórendszert építenek, bővítik a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kap a légikikötő.

Az építési munkálatok becsült költsége 4,17 millió euró, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró. A kiszolgálólétesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, míg a szükséges berendezések beszerzése 500 ezer eurót igényelhet. A fejlesztést követően Boeing 737-es és Airbus 320-as kategóriájú gépek is használhatják a légikikötőt, amely további fejlesztéseket követően diszkont légitársaságok úti céljává is válhat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!