2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volkswagen megegyezett a német munkavállalóival és 20 hónap alatt 5,7 százalékkal emeli a bérüket.

A Volkswagen béremelése két ütemben fog lezajlani: szeptember elsején 3,4 százalékkal, majd 2014 július elsején még 2,2 százalékkal. A jövedelmek növelése összhangban áll az IG Metall nevű szakszervezet iparágakra jogérvényre kerülő béremelési javaslatával, ami 770 ezer feldolgozóipari alkalmazottat érint Bajorországban. Tehát idén és a prognózisok szerint jövőre is infláció feletti béremelést hajtank végre.

A VW béremelése tehát 102 ezer alkalmazottat érint majd a cég 249 ezres munkaerőállományából. A vállalatnak világszerte 550 ezer munkavállalója van.

Nem könnyű otthon, de...

Bár az ACEA jelentése szerint 20 éves mélypont után ismét emelkedett az európai autópiacon forgalomba helyezett újautók száma, és a Volkswagen értékesítése is növekedett az öreg kontinensen, az európai autópiacon a kereslet továbbra is jóval gyengébb, mint a válság előtt volt. Több autógyártó üzembezárásokkal csökkentette költségeit, hiszen az erős túlkapacitással rendelkező egységek csak viszik a pénzt. Lásd: PSA Franciaországban, vagy az Opel Németországban.

Az VW-csoport azonban a többi európai gyártóval szemben lépéselőnyben van. A cég márkái, mint például az Audi, vagy a Volkswagen 2012-ben értékesítési rekordokat ért el, és szinte valamennyi brend növekedést mutatott a csoporton belül. 

A Volkswagen autói iránti keresletcsökkenést a vállalat luxusmárkái akadályozták meg. A Porsche, az Audi és a Bentley iránti érdeklődés az Egyesült Államokon és Kínán túl, még a gyengélkedő Európában is erős volt az utóbbi négy hónapban is. Ez időszakban a VW-csoport több mint 3 millió személygépjárművet, kis-és nagyhaszon-jépjárművet szállított, ami több a vártnál.

Nem túl jó kilátások

Németország gazdasági növekedése majdhogynem a nullával volt egyenlő, 0,1 százalékot mértek 2013 első negyedévében. Európai Unió legnagyobb exportőréről van szó, ennek ellenére idén a tavalyi csökkenés után ismét visszaeshet az export mértéke a várakozások szerint. Ugyanakkor az sem túl jó hír a német exportcégeknek, hogy az infláció 2 százalék alatt lesz 2013-ban és 2014-ben is.

Ennek tükrében még az is elképzelhető, hogy a jövő évi 2 százalékos béremelést eltolja a cégcsoport.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!