3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A sajtóértesüléseknek megfelelő személyi változások lesznek a vasúttársaságnál, Hónig Péter közlekedési miniszter Andrási Miklóst nevezi ki a MÁV Zrt. igazgatósága elnökének.

Andrási Miklóst, a Grid Zrt. igazgatóját a MÁV Zrt. igazgatósága elnökének, későbbiekben elnök-vezérigazgatójának, Antali Károly kabinetfőnököt pedig a közösségi közlekedés átalakításának stratégiájáért felelős miniszteri biztosnak nevezte ki Hónig Péter közlekedési miniszter.

A miniszter szerdán újságíróknak elmondta: Heinczinger Istvánnal, a MÁV Zrt. jelenlegi vezérigazgatójával szemben "nincs bizalomvesztés".

Hangsúlyozta: a közösségi közlekedést, elsősorban a MÁV-ot át kell alakítani. A MÁV és a Volán állami finanszírozása 280 milliárd forintba kerül évente, az IMF-fel kötött megállapodás alapján 2010-ben 40 milliárd forintot kell ebből az összegből megtakarítani.

Hónig Péter közölte: a közösségi közlekedés átalakításával a cél a MÁV-csoport finanszírozhatóságának megteremtése, az állami pénzből finanszírozott Volán és vasúti közlekedés párhuzamosságának megszüntetése, a közösségi közlekedés társadalmi elismertségének visszaszerzése, a bizalom megteremtése, a piaci szemlélet kialakítása.

Konkrétumokról még nem tudott a miniszter beszámolni, azt mondta: egyelőre a célok mentén a stratégia kidolgozása folyik. Annyit jelzett, hogy a MÁV ingatlanjait fel kell mérni pontosan, majd ezt követően akár az állami vagyonkezelőhöz, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőhöz is kerülhet.

Andrási Miklós, a MÁV Zrt. igazgatósága elnöke elmondta: eddigi munkássága során nagyvállalati vezetői tapasztalatokra tett szert. Hangsúlyozta: lehet hatékonyabban felhasználni az állami támogatást, és erre megvan a szándék is. Hozzátette, hogy a következő időszakban dolgozza ki, hogy hogyan lehet a közösségi közlekedést, a MÁV-ot átalakítani a hatékony működés érdekében.

Heinczinger István emlékeztetett arra, hogy a MÁV Zrt.-nek fél éve nem volt elnöke, és a mostani kinevezéssel olyan személyt kaptak erre a posztra, aki korábban jelentős szerkezeti átalakítást hajtott végre nagyvállalatoknál.

A MÁV Zrt. vezérigazgatója egyetértett azzal, hogy a költségeket át kell strukturálni a hatékony működés érdekében.

Kérdésre válaszolva Hónig Péter elmondta: a vasutas szakszervezetekkel kedden a szokásos egyeztető megbeszélésen tárgyalnak a témáról. A miniszter közölte: a költségvetésben minimum 40 milliárd forintot kell megtakarítani a közösségi közlekedés átalakításával, de ez akár lehet több is a bevételek növekedése révén.

Andrási Miklós ugyancsak egy kérdésre fontosnak nevezte a szakszervezetekkel az együttműködést a hatékonyabb és minőségi szolgáltatás érdekében.

Hónig Péter az MTI kérdésre válaszolva közölte: a kinevezett vezetőket szakmai szempontok szerint választotta ki.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!