3p

Immár harmadik éve a világ legértékesebb márkája az a bizonyos "alma logó". A legnagyobb nyertes pedig 2014 után ismét a Facebook lett.

2013 és 2014 után idén is az Apple a világ legértékesebb márkája köszönhetően 170 milliárd dolláros értékének - derül ki az Interbrand Global Brands jelentéséből. Ráadásul az elmúlt egy évben jókora értéknövekedést mutatott, hiszen a 170 milliárd dollár 43 százalékos plusz eredménye. Ez egyébként azt is jelenti, hogy ha a mai, 278 forintos dollárárfolyamon váltunk, akkor értéke sokkal több (42 ezer milliárd forint), mint az éves magyar GDP (32 ezer milliárd forint).

A lista első három helyén egyébként nem történt változás tavalyhoz képest: a második legértékesebb a Google lett, mely 12 százalékkal 120,3 milliárd dollárra növelte értékét egy év alatt, vagyis átszámítva több mint 33 ezer milliárd forintot ér. Így kijelenthető, hogy immár a keresőóriás márkájának értéke is több, mint a magyar éves bruttó hozzáadott érték (GDP). Persze mindehhez egyébként az is hozzájárul, hogy jelenleg a forint meglehetősen gyenge a dollárral szemben; egy évvel ezelőtt ugyanis még például 240 forint körül mozgott a jegyzés, amivel ha számolunk, akkor a Google néhány ezer forint híján nem lenne értékesebb hazánk gazdaságánál. De ez csak "mi lenne, ha" jellegű okfejtés volt, és az aktuális helyzeten mit sem változtat.

A dobogó harmadik fokára pedig a Coca-Cola került, mely márka értéke egy év alatt 4 százalékkal 78,4 milliárd dollárra csökkent.

A nagy nyertesek

Hiába növelte márkaértékét 42 százalékkal az Apple, a Facebook ismét hatalmasat menetelt, hiszen 54 százalékos értéknövekedésével immár 22 milliárd dollár ér az a bizonyos "f betű". Ezzel pedig a 23. helyre avanzsálta magát a cég idén.

Az Apple-höz és a Facebookhoz hasonló mértékű növekedésre egy márka sem volt képes, a harmadik legnagyobb pluszt az Amazon szedte össze. A rangsor 10. helyén álló márka 37,9 milliárd dolláros értéke ugyanis 29 százalékos növekedés eredménye.

A nagy vesztesek

A nyertesek mellett természetesen mindig vannak vesztesek is, köztük is a legrosszabbul a Gucci járt, hiszen 14 százalékkal kevesebbet ér idén a márka, mint 2014-ben. Így a 8,8 milliárd dolláros érték az 50. helyre volt elég. Hasonlóan járt a Caterpillar és a Shell is, egyaránt 12 százalékos mínusszal, előbbi a lista 70., utóbbi pedig a 78. helyre ért 2015-ben.

Az idei újoncok

Az öreg motorosok mellett újoncok is feltűntek az idei listán, közülük is a "legszerencsésebb" a Lego volt, hiszen a 100-as rangsor 82. helyére jutott egyből 5,3 milliárd dolláros értékével. Ezzel egyből maga mögé utasította például az egyre nagyobb fejlődést mutató Huaweit, a Land Rovert, Chevrolet-t, vagy például a Jack Danielst.

Szintén újoncként foglalja el az utolsó helyeket a PayPal, a Mini, a Moét & Chandon és a Lenovo.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!