3p

Immár harmadik éve a világ legértékesebb márkája az a bizonyos "alma logó". A legnagyobb nyertes pedig 2014 után ismét a Facebook lett.

2013 és 2014 után idén is az Apple a világ legértékesebb márkája köszönhetően 170 milliárd dolláros értékének - derül ki az Interbrand Global Brands jelentéséből. Ráadásul az elmúlt egy évben jókora értéknövekedést mutatott, hiszen a 170 milliárd dollár 43 százalékos plusz eredménye. Ez egyébként azt is jelenti, hogy ha a mai, 278 forintos dollárárfolyamon váltunk, akkor értéke sokkal több (42 ezer milliárd forint), mint az éves magyar GDP (32 ezer milliárd forint).

A lista első három helyén egyébként nem történt változás tavalyhoz képest: a második legértékesebb a Google lett, mely 12 százalékkal 120,3 milliárd dollárra növelte értékét egy év alatt, vagyis átszámítva több mint 33 ezer milliárd forintot ér. Így kijelenthető, hogy immár a keresőóriás márkájának értéke is több, mint a magyar éves bruttó hozzáadott érték (GDP). Persze mindehhez egyébként az is hozzájárul, hogy jelenleg a forint meglehetősen gyenge a dollárral szemben; egy évvel ezelőtt ugyanis még például 240 forint körül mozgott a jegyzés, amivel ha számolunk, akkor a Google néhány ezer forint híján nem lenne értékesebb hazánk gazdaságánál. De ez csak "mi lenne, ha" jellegű okfejtés volt, és az aktuális helyzeten mit sem változtat.

A dobogó harmadik fokára pedig a Coca-Cola került, mely márka értéke egy év alatt 4 százalékkal 78,4 milliárd dollárra csökkent.

A nagy nyertesek

Hiába növelte márkaértékét 42 százalékkal az Apple, a Facebook ismét hatalmasat menetelt, hiszen 54 százalékos értéknövekedésével immár 22 milliárd dollár ér az a bizonyos "f betű". Ezzel pedig a 23. helyre avanzsálta magát a cég idén.

Az Apple-höz és a Facebookhoz hasonló mértékű növekedésre egy márka sem volt képes, a harmadik legnagyobb pluszt az Amazon szedte össze. A rangsor 10. helyén álló márka 37,9 milliárd dolláros értéke ugyanis 29 százalékos növekedés eredménye.

A nagy vesztesek

A nyertesek mellett természetesen mindig vannak vesztesek is, köztük is a legrosszabbul a Gucci járt, hiszen 14 százalékkal kevesebbet ér idén a márka, mint 2014-ben. Így a 8,8 milliárd dolláros érték az 50. helyre volt elég. Hasonlóan járt a Caterpillar és a Shell is, egyaránt 12 százalékos mínusszal, előbbi a lista 70., utóbbi pedig a 78. helyre ért 2015-ben.

Az idei újoncok

Az öreg motorosok mellett újoncok is feltűntek az idei listán, közülük is a "legszerencsésebb" a Lego volt, hiszen a 100-as rangsor 82. helyére jutott egyből 5,3 milliárd dolláros értékével. Ezzel egyből maga mögé utasította például az egyre nagyobb fejlődést mutató Huaweit, a Land Rovert, Chevrolet-t, vagy például a Jack Danielst.

Szintén újoncként foglalja el az utolsó helyeket a PayPal, a Mini, a Moét & Chandon és a Lenovo.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!