Korábbi hírek szerint a SkyCourt építése 2010 tavaszára vagy nyarára fejeződik be. Mindez egyébként mintegy fél-egy éves csúszást jelent a 2008 elején közölt tervekhez képest.
Személyautók kitiltva
Április 16-től várhatóan 2010 nyaráig személygépkocsival nem lehet behajtani a 2-es terminál alsó, érkezési szintjére. Az érkezési szintre kizárólag a BKV, Budapest Airport Minibusz járművei és taxik hajthatnak fel, valamint a BA területén üzemelő autókölcsönzők járművei.
A felső indulási szint továbbra is nyitva áll a személygépkocsi forgalom előtt, azonban a kevés parkolóhely miatt a BA azt tanácsolja, hogy a felső karéjt lehetőség szerint gyors ki-, és beszállásra használják az utasok. Egy-két órás parkoláshoz javasoljuk a terminál előtti rövid távú parkolót. Egy vagy több napos parkoláshoz pedig rendelkezésre áll a termináltól kissé távolabb fekvő, de alacsony árakat kínáló, hosszú távú parkoló.
A BA mintegy 261 millió eurót (65 milliárd forintot) fordít a ferihegyi repülőtér fejlesztésére és modernizálására. A BUD Future fejlesztési program első fázisában megépül a 2A és 2B terminált összekötő, Égi Udvar (SkyCourt) névre keresztelt új terminál épület.
Az ígéretek szerint csökken a várakozási idő
Az Égi Udvar a 2-es terminál szíve lesz. 40 százalékkal nő a repülőtér check-in területe, 10 új jegykezelő pult nyílik, és 8 automata check-in szerkezetet létesít a BA. Ezáltal jelentősen csökken a várakozási idő, rövidülnek a sorok és a repülőtér még több járat egyidejű kiszolgálására lesz képes.
Az új terminálban minden utas egy központi területen halad át a biztonsági ellenőrzésen. Az áteresztő képesség növelése érdekében a BA 14 új utasbiztonsági csatornát épít ki, hogy az utasok a növekvő forgalom ellenére is gyorsan bejussanak a tranzit területére.
A földszinti indulási oldalon boltok, a félemeleten pedig éttermek, kávézók és bárok lesznek. A 2-es terminál kereskedelmi területe 40 ezer négyzetméterrel, a jelenlegi duplájára bővül.
Menedzsment Fórum