2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Átláthatóságot, költségalapúságot, a díjak ellenőrizhetőségét és egyenlő elbánást, illetve a hozzáféréssel és összekapcsolással kapcsolatos kötelezettségeket várja el az Antenna Hungária (AH) Zrt.-től a Nemzeti Hírközlési Hatóság tanácsa, miután határozattervezetében a céget a piacon jelentős piaci erejű szolgáltatóként aposztrofálta - írja a Napi Gazdaság.

Kevesebbért sugároznak?

A Nemzeti Hírközlési Hatóság pénteki határozattervezete szerint az AH-nak az országos földfelszíni analóg rádió- és televízióműsor-szórási nagykereskedelmi szolgáltatást a jövőben költségalapú áron kell nyújtania. Tóth András, az AH szóvivője a Napi Gazdaság érdeklődésére egyelőre csak annyit mondott, hogy még nem kapták meg a tervezetet, amit a későbbiekben tanulmányozni fognak.

Megfigyelők szerint egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy az AH elképzelése miként befolyásolná az árakat. A Magyar Televízió Zrt. - pontosabban a központi költségvetés - 2005-ben 6,5 milliárd forintot fizetett műsorterjesztés címen az AH-nak, miközben a két országos kereskedelmi televízió két-két milliárd forint körüli összeget. Az árak közötti eltérésben szerepet játszik, hogy míg például az RTL Klub és a TV2 lefedettsége 86-86 százalékos, addig az MTV1-es csatornájáé 97 százalékos, emellett az MTV2-es csatornájának műholdas sugárzása az említett összeg része.

Az NHH szerint a költségalapú sugárzási díj bevezetését fokozatosan, több lépésben valósítják meg, ezért az AH a költségmodellen kívül a jelenleg alkalmazott legnagyobb kedvezményt jelentő díjait és az azokra vonatkozó számításokat is köteles benyújtani a hatósághoz. Problémát jelenthet azonban, hogy a lap szerint az AH-nak mind az MTV Zrt.-vel, mind pedig a két országos kereskedelmi televízióval hosszú távú megállapodása van - utóbbiakkal például 2012-ig -, vagyis a cégek koncessziós időszakának lejártáig tart, és ez a dokumentum felvázolja a következő időszak díjfizetési metodikáját is. A tervezett változások körülbelül három hónap múlva lépnek életbe - írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!