A mobiltelefonnal rendelkezők 40 százaléka legfeljebb egy éve használja készülékét. A hazai piacon a legnépszerűbb mobilkészülék-gyártók a Nokia (66 százalékkal), az Alcatel (11 százalékkal) és az Ericsson (10 százalékkal), a többi gyártó termékei csak elvétve találhatók meg a hazai internetezők otthonában.
A kutatás adatai rámutatnak az előfizetők tudatosságára is mobilvásárláskor. A mobilosok többsége úgy gondolja, hogy a telefon márkája csak átlagosan befolyásolta őt telefonvásárláskor, ám 26 százalékuk mégis kizárólag a márkanév alapján választ magának készüléket.
Árérzékeny a magyar telekompiac
A Net Research Center (NRC) áprilisban befejeződött telekommunikációs kutatása szerint a magyar piacon a telekommunikációs szolgáltatások igénybevételében az ár mellett a második legfontosabb tényező a szolgáltatások minősége.