2p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A halmozódó készlet, a nagybani kereskedőkön lévő nyomás miatt az autóárak egyenletes csökkenését jelzi előre Kínában az év második felére a nemzeti fejlesztési- és reformbizottság (NDRC) - derül ki a bizottság pénteki közleményéből.

Az autógyárak nagy valószínűséggel a dílerekkel közös akciókba kezdenek majd, hogy teljesítsék eladási terveiket - véli Csen Hsziao-tung (Cheng Xiaodong) az NDRC egyik szakvezetője a közleményben. Az év első felében az autópiacon már kisebb, 1,18 százalékos visszaesés volt érezhető az előző év azonos időszakának áraihoz képest.

A Credit Suisse Group AG ugyancsak azt feltételezi, hogy a világ legnagyobb autópiacán a fogyasztók megnyeréséért a kereskedők hamarosan árháborúba kezdhetnek készleteik felszámolása érdekében. A nagykereskedelmi szállítások a múlt hónapban az eddigi 15 hónap legalacsonyabb szintjén voltak, amit a vásárlói kedv infláció miatti visszaesésével magyaráznak.

Az eladások 2009 februárja óta folyamatosan emelkednek Kínában, de áprilisban már némileg megtorpant a növekedés, mivel nőttek a fogyasztói árak és a gazdasági bővülés folyamata is veszített lendületéből. Piaci szereplők szerint a tavalyi magas árakról már nem érdemes álmodozni, az árak csökkenése elkerülhetetlen. Egyes becslések szerint egy 100 ezer jüanos (3,3 millió forintos) autónál 5 százalék körüli áresésre lehet számítani.

A kínai tervezési főhatóság megállapítja azt is, hogy az év második felében sűrűbbé vált, válik az új modellek bemutatása, így például júliusban heti három a jellemző, a következő két hónapra pedig több mint 20-at irányoztak elő a gyártók.

A kínai kormány kedvezményekkel továbbra is támogatja a vidékiek motorkerékpár, és gépkocsi vásárlását; az első félévben ez közel 8 milliárd jüanjába (1,1 milliárd dollár) került a költségvetésnek. Az "öreg autót új autóra" csereakciók támogatására ezen felül mintegy 2,5 milliárd jüant (368,6 millió dollár) áldoztak.

A kínai havi autóeladások először tavaly januárban haladták meg az amerikait és 2009 év végén beállították a világcsúcsot, a 13,6 millió darabot, amiből 10,3 millió volt a személyautó. Az éves növekedés 45 százalékos volt. Az idén júniusban összesen 1,04 millió gépkocsit adtak el. A csúcs márciusban volt, amikor egyetlen hónap alatt 1,7 millió új autó talált gazdára az kelet-ázsiai országban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!