2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hétfőn mutatta be a Toyota a megújított hibrid meghajtású járművét, a Priust. A modell harmadik generációjának képviselője ugyan némileg drágább, mint a konkurens Honda Insight, ám a cég illetékesei kilátásba helyezték, hogy a flottavásárlóknak nem kell többet fizetniük, ha Toyotát vesznek.

Bemutatkozott Tokióban a Toyota Primus harmadik generációja, az eseményre az alapító unokája, Akio Toyoda hajtott be egy benzines-elektromos hibridhajtású autóval. A cég illetékesei szerint a piacon kedvező lesz az új modell fogadtatása, amit az is jelez, hogy előzetesen 80 ezer darabra van már rendelésük.

A Toyota számára az elmúlt évek sikermodelljének szereplése különösen fontos, hiszen az elmúlt időszak ugyanis az egyik legrosszabb üzleti év volt az 1937-es alapítás óta. Igaz a Primus 1997-es indulása óta nem lehet rá panasz a japán cégnél, eddig ugynis 1,2 millió darabot adtak el belőle.

Nagy kérdés ugyanakkor, hogy folytatódik-e a diadalmenet, a Honda Insight ugyanis komoly konkurensnek tűnik. A Honda járművének sikerét mutatja, hogy a japán piacon elsőként áprilisban az értékesítési listát is vezette, amelyre korábban hibridautó esetében nem volt példa.

Bár a Honda hibridautója is drágább a benzin üzemelésűeknél - a legolcsóbb Insight ára 19 ezer dollár -, előnyös környezeti hatásának köszönhetően került az eladási lista élére a 660 köbcentinél nagyobb autó kategóriában.

A Toyota Primus ennél némileg magasabb áron kerül a kereskedésekbe, hozzávetőleg 21500 dollár lesz Japánban, ám a társaság illetékesei megszellőztették, hogy a nagyobb mennyiségeket vásárló vállalatok esetében hajlandók lesznek az Insight szintjére lemenni. Reményeik szerint így havi szinten 10 ezer jármű találhat a szigetországban, míg a kifutó modellből további havi kétezer jármű eladása a cél.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!