Az országszerte 138 boltot üzemeltető lánc harmadik budapesti egységét az Euronics Kft. egyik tulajdonosa, a - főként Kelet-Magyarországon - 77 üzletet működtető hódmezővásárhelyi Bravotech Kft. létesítette. A 600 négyzetméter eladóterű áruház az első, amelyet a Bravotech üzemeltet a fővárosban.
Rohrböck András, az Euronics Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a veszprémi Vöröskő Kft. és a hódmezővásárhelyi Bravotech Kft. által 2001-ben létrehozott Euronics Magyarország Kft. nem önállóan veszi fel a versenyt a szakma óriásaival, a cég hat éve csatlakozott a Euronics International (EI) Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz.
Az Euronics Kft. ott erős, ahol a nagy alapterületű áruházakat létesítő multik nem tudnak hatékonyan működni. A társaság üzleteinek hetven százaléka a 40 ezer fősnél kisebb településeken található. A boltok alapterülete 200 és 1000 négyzetméter között szóródik.
A felméréseket idézve Rohrböck András kiemelte: a hálózat neve a Media Markt után a második legismertebb a magyar piacon, és a januártól augusztusig terjedő időszakban a nagy háztartási gépek piacán 25, a szórakoztatóelektronikában 16 százalékos részesedést ért el. Ez utóbbin belül pedig az LCD- és plazmatévé-eladásokból közel 15 százalékkal részesedett.
A mintegy ezer embernek munkát adó magyarországi Euronics hálózat összes eladótere meghaladja a 35 ezer négyzetmétert. Nettó árbevétele a 2004-es 41 milliárd forint után tavaly 47 milliárdra emelkedett, az idén pedig az előrejelzések szerint eléri az 55 milliárd forintot - áll a Világgazdaság cikkében.