2010. január 7. 17:31

Olcsó hipermarketek indításával akar konkurenciát teremteni a diszkont-specialistáknak - így a Lidlnek és az Aldinak - az Auchan.

Sikeres oroszországi tesztelések után a cég most az elzászi Mülhausenben nyit olcsó hipermarketet, Priba névvel. A tervek szerint később az egyes országokban a rosszul menő Auchan szupermarketeket olcsó hipermarketté alakítják.

Az olcsó hipermarketekban a szupermarketekhez képest kibővített választék várja a vásárlókat, de a csomagolás csak nagybani,  a tárolókapacitások kisebbek és kiszolgáló személyzet sincs. Mindezzel jelentősen csökkennek a költségek mind az üzemeltető, mind a vásárlók számára.

Az Auchan 13 országban összesen 1244 hiper- és szupermarkettel üzemel, 2008-ban 210 ezer dolgozóval 39,5 milliárd eurós forgalmat ért el.

MTI