Az SZÁ az általa publikált adatok szerint 17,1 százalékos részesedést ért el tavaly, amely 4,3 milliárd forintos (115 millió literes) forgalmat jelentett. Ez 23 százalékos mennyiségi bővülést takart 2005-höz képest. Ismert ugyanakkor, hogy a Nestlé tulajdonában lévő Kékkúti Ásványvíz (KÁ) Zrt. - az AC Nielsen kimutatásaira hivatkozva - szintén magáénak vallja az első helyet. A KÁ az általa gyártott Theodorát tartja piacvezető márkának.
Az utóbbi időszakban dinamikusan fejlődő SZÁ ez évre is ambiciózus, húsz százalékos növekedési tervet határozott meg, amelynek megvalósításával a cég 25 százalékos piaci részesedést (mintegy hatmilliárd forintos árbevételt) kíván elérni. Balogh Levente közölte: a társaság nem számol azzal, hogy a más ágazatokban fogyasztáscsökkenést kiváltó kormányzati intézkedések az ásványpiacon is éreztetik hatásukat.
Egyre többen választják az egészséges életmódot, és ha az időjárás is kedvező lesz, az előrejelzések szerint a 800 millió literes éves ásványvízforgalom az idén 900 millió literre bővülhet. A Szentkirályi a német érdekeltségű Sió-Eckes Kft.-vel két éve kötött közös országos értékesítési hálózatot működtető stratégiai szövetségre is alapozza fejlődési terveit, írja a Világgazdaság.