2p

Ma már magáénak tekinti a magyar családi vállalkozásként működő Szentkirályi Ásványvíz (SZÁ) Kft. a vezető szerepet a hazai ásványvízpiacon, és ezt a mennyiségi eladások és az árbevételi adatok is igazolják - mondta el a Világgazdaságnak Balogh Levente, a társaság ügyvezető igazgatója.

Az SZÁ az általa publikált adatok szerint 17,1 százalékos részesedést ért el tavaly, amely 4,3 milliárd forintos (115 millió literes) forgalmat jelentett. Ez 23 százalékos mennyiségi bővülést takart 2005-höz képest. Ismert ugyanakkor, hogy a Nestlé tulajdonában lévő Kékkúti Ásványvíz (KÁ) Zrt. - az AC Nielsen kimutatásaira hivatkozva - szintén magáénak vallja az első helyet. A KÁ az általa gyártott Theodorát tartja piacvezető márkának.

Az utóbbi időszakban dinamikusan fejlődő SZÁ ez évre is ambiciózus, húsz százalékos növekedési tervet határozott meg, amelynek megvalósításával a cég 25 százalékos piaci részesedést (mintegy hatmilliárd forintos árbevételt) kíván elérni. Balogh Levente közölte: a társaság nem számol azzal, hogy a más ágazatokban fogyasztáscsökkenést kiváltó kormányzati intézkedések az ásványpiacon is éreztetik hatásukat.

Egyre többen választják az egészséges életmódot, és ha az időjárás is kedvező lesz, az előrejelzések szerint a 800 millió literes éves ásványvízforgalom az idén 900 millió literre bővülhet. A Szentkirályi a német érdekeltségű Sió-Eckes Kft.-vel két éve kötött közös országos értékesítési hálózatot működtető stratégiai szövetségre is alapozza fejlődési terveit, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!