2p

Átadták csütörtökön a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. léginavigációs tudásközpontját, amelynek része a légiforgalmi irányítókat képző Léginavigációs Akadémia, a kutatás-fejlesztési (CRDS), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ.

A 3,5 milliárd forint értékű beruházással integrált szolgáltatásokat nyújtó központ jött létre, amelyet az iparág nemzetközi szereplői vehetnek igénybe, de a fejlesztéssel a HungaroControl a saját piaci pozícióját és versenyképességét is erősítette.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára az eseményen azt mondta, Közép-Kelet Európa legmodernebb, világszínvonalú léginavigációs tudásközpontja jött létre, amelyet stratégiai fejlesztésnek tekintenek.

Átadták az első Airbus A320neo repülőgépet

Az államtitkár sikertörténetnek nevezte az idén százéves magyar légiforgalmi irányítást. Kifejtette: az elmúlt öt évben egy másodperc késést sem okozott a szolgálat a légtérhasználóknak, miközben 11,5 százalékkal nőtt 2015-ben a forgalom, és az irányítók egy év alatt 730 ezer légi járművet kezeltek. A szakszolgálat élen jár a csúcstechnológia fejlesztésében és nemzetközi együttműködésekben, és ezek mind azt szolgálják, hogy a HungaroControl meghatározó szereplő legyen az európai légiközlekedésben - tette hozzá.

Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a növekvő kihívásokra innovatív fejlesztésekkel, partnerkapcsolatok kialakításával, hatékonyságjavító intézkedésekkel reagáltak.

Hangsúlyozta, hogy a jövőben is az egységes európai égbolt (Single European Sky) fogja meghatározni az európai légiközlekedést, amelynek hatásaként konszolidáció várható, ezért a HungaroControl már most be akarja bizonyítani, hogy hasznos szereplője a légiközlekedésnek.

A Léginavigációs Akadémia 350 négyzetméteren, 34 szimulátorállással és két 180 fokos, háromdimenziós képi megjelenítéssel rendelkező toronyszimulátorral rendelkezik. Emellett a kutatás-fejlesztési és szimulációs központ egyidejűleg 34 irányítói és 26 álpilóta munkaállomással szolgálja ki az igényeket. A radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ vészhelyzet esetén 6 óra átállással éles működésre is képes. A munkaállomásokra a Matias nevű irányító szoftvert telepítették, amelyet az irányítók éles helyzetben használnak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!