TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2010. december 13. 19:59

Átadták hétfőn a csaknem ötvenmilliárd forintos beruházás keretében felújított Sopron-Szombahely-Szentgotthárd közötti vasúti pályaszakaszt, a fejlesztést az Európai Unió a költségek 85 százalékos mértékéig támogatta.

Az átadó ünnepséget a büki vasútállomáson tartották, ahol Schváb Zoltán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára példamutatónak nevezte a közös magyar-osztrák projekt gyorsaságát és hatékonyságát. Kiemelte, a GYSEV projektje az első olyan, az unió által támogatott hazai projekt, amelynek részét képezi járműbeszerzés is, ennek megfelelően a vasúttársaság négy villamos motorvonatot szerez be és üzemeltet a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon.

Schváb Zoltán hangsúlyozta: a magyar vasút megújítása, a teljes közösségi közlekedés átfogó fejlesztése nem tűrhet további halasztást, egy vonzóbb szolgáltatási kínálat megteremtéséhez azonban korszerű járművekre, nagy sebességű pályahálózatra van szükség. A magyar közlekedési kormányzat célkitűzése, hogy 2015-ig 650 milliárd forintnyi fejlesztést hajtsanak végre a vasút érdekében, lehetőleg minél nagyobb részben európai uniós forrásból - mondta.

Dávid Ilona, a GYSEV elnök-vezérigazgatója köszöntőjében arról szólt, vasúttársaságuk eddigi legnagyobb vállalkozásába kezdett, amikor elindította a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti vasútvonal rekonstrukcióját. A felújítás egy időben csaknem 90 kilométer hosszúságban folyt, ami a kivitelezőktől nagy szakértelmet és összehangoltságot, az utazóközönségtől pedig türelmet kívánt - emlékeztetett.

A vezérigazgató szavai szerint a GYSEV-nek nemcsak az észak-déli irányú terjeszkedés, a vonalak átvétele volt stratégiai célja, hanem az átvett vonalak teljes korszerűsítése is, amelyet egyébként szerződésük is magában foglalt. A GYSEV Zrt. komplex fejlesztése részét képező rekonstrukció összesen 116 kilométer hosszú sínszakaszt érintett. A fejlesztésnek köszönhetően a kicserélték a teljes vasútpályát, villamosították a vonalat, korszerű vasútbiztonsági berendezéseket szereltek fel.

A szakemberek szerint Szombathely és Szentgotthárd között előreláthatólag 2011 nyarától közlekedhetnek 120 kilométeres óránkénti sebességgel a vonatok, jelentősen csökkentve a menetidőt; 2012 decemberére pedig szintén az uniós projekt részeként megépül az ígért soproni aluljáró és a szombathelyi Csaba utcai felüljáró is.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.