Lezsák Sándor köszöntőjében hangsúlyozta: a száz százalékban magyar tulajdonú cég terméke a Szentkirályi Ásványvíz stílust teremtett. A nemzeti márka védjegyet meg kellett tölteni olyan tartalommal, amely az egészséget szolgálja - mondta az Országgyűlés alelnöke a több világversenyen is győztes szentkirályi ásványvízről.
Budai Gyula államtitkár hangsúlyozta: Magyarország sikereinek alapja a magyar vidék, ahol kiemelten fontos szerep jut az életképes agrár- és élelmiszeripari beruházásoknak. Hozzátette: Magyarországon több mint 500 olyan nagymélységű kút létezik, melyekben összetétele alapján ásványvíz van.
Budai Gyula példaértékűnek nevezte a szentkirályi beruházást, mert, mint mondta olyan fröccsöntő üzem készült el, ahol az alkalmazott technológiát elsőként vezetik be Magyarországon.
Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője elmondta: az ország egyik legnagyobb kapacitású gyártósorral rendelkező ásványvíz forgalmazója 2004-től 2012 első félévéig 1,1 milliárd liter ásványvizet és ásványvíz alapú italt gyártott. Emlékeztetett arra, hogy 2007 óta a flakonokat a cég gyártja, melyhez az előformát eddig részben külföldről vásárolták.
Beszámolt arról, hogy a beruházás önerőből, valamint lízing igénybevételével 3 hónap alatt valósult meg. A gépsor granulátumból készíti el az előformát, amelynek felfújásával és alakításával készül el a flakon.
A gazdasági társaság tulajdonosa hangsúlyozta: a berendezés képes olyan PET granulátumból is flakont gyártani, melyet szelektíven gyűjtött hulladékokból, megfelelő technológiával és feldolgozással állítanak elő.
Balogh Levente az eseményen bejelentette a cég új termékét, mely szerinte a nemzet üdítőitala lehet. Közlése szerint a Szentkirályi ásványvíz alapú Aqua Elixis titkos recept alapján, 31 magyar gyógynövény felhasználásával készült és 1 literes kiszerelésben szeptembertől kapható a boltokban.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2010-ben 5,4 milliárd forint nettó árbevételt ért el.
MTI