A cégcsoport elektromos mobilitás programjának keretében Budapest első nyilvános töltőoszlopát adták át. Az "áram-tankolás" lehetőségét egy éven át, 2011. szeptember 30-ig ingyen biztosítja a lakossági felhasználók számára az Elmű-Émász.
Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász igazgatóságának elnöke tapasztalatszerző kísérletnek nevezte a projektet.
Az elnök reményét fejezte ki, hogy alvállalkozók bevonásával bővülhet a Magyarországon futó elektromos autók száma.
Boross Norbert, a társaság kommunikációs igazgatója kérdésre elmondta, jelenleg mintegy tíz elektromos üzemű gépkocsiról tudnak Magyarországon.
Marie-Theres Thiell ehhez hozzátette: az elektromos autó ára négyszerese a hagyományos üzemanyaggal működő gépkocsiénak.
Kifejtette, nem vártak arra, hogy a kormány döntsön milyen módon támogatja az elektromos autók elterjedését, hanem határoztak a tarifáról és az üzleti tervről.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az eseményen elmondta, hogy az Elmű-Émász projektje kapcsolódik a kormány elvárásához: a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez és az energiatakarékossághoz. Kifejtette, az elektromos autók mérséklik a zajszennyezést is.
A közlekedésért is felelős államtitkár hangsúlyozta: a kormányzati elképzelések a szolgáltatók és a fogyasztók együttműködése nélkül nem valósulhatnak meg.
A sajtótájékoztató után avatták fel az Elmű-Émász új interaktív bemutató termét, ahol az energiafelhasználással kapcsolatban komplex tanácsot adnak a fogyasztóknak. A gyártóktól független tanácsadás középpontjában a hőszivattyúk és a napkollektorok állnak. A lakásvilágítás mellett az épületfelújítási programot segítve a bemutató teremben szimulálják azt is, hogy az egyes nyílászáróknak mennyi a hővesztesége.
MTI