2p

Átadták szerdán az M6-os autópálya középső szakaszát, a Dunaújváros és Szekszárd között húzódó gyorsforgalmi utat Bajnai Gordon miniszterelnök és Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter helyezte jelképesen forgalomba.

Magyarország ma csatlakozott az "ezresek klubjához", ahhoz az elit körhöz Európában, ahol ezer kilométert meghaladó autópálya, gyorsforgalmi út működik - mondta Bajnai Gordon az autópálya fácánkerti pihenőhelyén, az M6 Tolna Koncessziós Zrt. képviselőinek és a térség szocialista országgyűlési képviselőinek jelenlétében.

A kormányfő beszédében hangsúlyozta: az új út felzárkózási lehetősége nyit a térségben Tolna és Baranya megyének, de Kalocsa és Baja számára is bekapcsolódási lehetőséget biztosít Európa vérkeringésébe. Bajnai Gordon hangsúlyozta: Magyarország az elmúlt száz év legintenzívebb fejlődését éli meg, az előző nyolc évben az ország megháromszorozta gyorsforgalmi útjainak hosszát.

Joachim Enenkel, a kivitelezésben részt vett Bilfinger Berger Civil Kft. igazgatóságának elnöke az átadáson elmondta: több mint négymillió köbméter földet mozgattak meg, az építkezés csúcsidejében 3500-an dolgoztak és napi 9000 tonna aszfaltot terítettek le az autópályán.

A 65,1 kilométeres autópálya-szakaszt PPP-konstrukcióban, a magán és közszféra együttműködésében az M6 Tolna Koncessziós Zrt. építette, és üzemelteti 2038. július 16-ig. A társaság és a gazdasági minisztérium közötti szerződés nettó jelenértéke 118,6 milliárd forint. A magyar állam 30 évig rendelkezésre állási díjat fizet a koncessziós társaságnak, a közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint 2010-ben havi, mintegy egymilliárd forintot. Joachim Enenkel megjegyezte: a PPP jelentőségét világszerte sokan vitatják, ám az építkezés során teljesített adó- és járulékbefizetések jelentős bevételt adtak a költségvetésnek.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átadás előtt az MTI-hez eljuttatott közleményében arról tájékoztatott: az M6-os középső Szekszárd és Dunaújváros szakaszra koronaélek - azaz az útpadka szélső vonala - közötti ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt adott ki, míg az M6/M60-as Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszra kiadta a forgalomba helyezéshez szükséges engedélyt. A hatóság a közleményben nem indokolta a döntést, az MTI-nek a szalagkorlát rendszer biztonságára vonatkozó kérdésére nem válaszolt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!