Az M7-esnek sajátságos történelme van - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. Negyven év alatt épült meg az országhatárig a fele, 2004 óta négy év alatt pedig megduplázódik a hossza. A szakminiszter a jövő nyári turistaszezonra ígérte a még hiányzó, Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 36 kilométeres pálya, valamint a Letenyénél a horvát sztrádával csatlakozó Mura-híd elkészültét.
Kóka János utalt arra, hogy a közeli napokban átadják a Görbeháza és Nyíregyháza közötti új sztrádaszakaszt, amellyel megindul a forgalom az ezredik magyar autópálya-kilométeren.
A miniszter arról is beszélt: a sztrádaépítések mellett szükség van a minőségi közutak fejlesztésére is, mert éppen Zala, Vas és Somogy megyébe az átlagosnál kevesebb beruházás áramlik. Ennek okaként pedig az infrastruktúra hiányát jelölik meg a befektetők.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és az európai uniós források bevonásával ebben a ciklusban megvalósul a régióban a 67-es, a 68-as, a 61-es, a 74-es, a 76-os, a 75-ös és a 86-os utak korszerűsítése, bővítése és elkerülő szakaszainak építése - sorolta a miniszter.
Az M7-es autópálya pénteken átadott szakaszát az autósok 15 órától vehetik igénybe. Pénteken éjfélig az új sztráda még ingyenesen használható, szombaton 0 órától azonban már csak matrica megváltásával hajthatnak rá a járművezetők.