Az "arany üdülési csekket" egy 11 éves pécsi kislány, Héjas Tímea vehette át, aki a Magyar Postánál dolgozó édesanyja jogán veheti igénybe nyolcezer elfogadóhelyen a szolgáltatásokat.
"Hihetetlen, dinamikus módon terjed az üdülési csekk, látszik, hogy ez a megoldás telitalálat, mert egyszerre tudja szolgálni az állampolgárok, a rászorulók, az üdülésre, pihenésre, rekreációra vágyók érdekét" - mondta a kancelláriaminiszter.
Hozzátette, hogy másik oldalról jó hatással van ez a megoldás a gazdaság kifehéredésére, hiszen számlához köti a felhasználást. Nem véletlen az együttműködő partnerek sokasága, hiszen az üdülési csekk kedvező hatást gyakorol a turizmusra, a vendéglátásra, az idegenforgalomra, valamint a szabadidős és most már az egészségügyi szolgáltatásokra is.
Mint mondta, az üdülési csekket forgalmazó Magyar Nemzeti Üdültetési Alapítvány kuratóriumában a munkaadók, a munkavállalók, valamint a kormány képviselői dolgoznak együtt. Ez a példa is mutatja, - emelte ki - hogy "piacszerű megoldásokkal a modern gazdaságban is alkalmas megoldásokkal", egyszerre lehet a versenyképességet, a gazdaság érdekeit és a szolidaritást, a társadalmi együttműködést szolgálni.
A tavalyi első félévi 14 milliárd forintos vételhez képest az idén ugyanebben az időszakban az üdülésicsekk-vásárlás meghaladta a 20 milliárd forintot, ami azt mutatja, hogy ez a módszer meghatározó eszköze lett a hazai idegenforgalomnak.