Antal Attila, a BKV vezérigazgatója elmondta, hogy az idén elkezdett hatékonyságnövelő program eredményeképpen 8,9 milliárd forinttal javult a közlekedési társaság működése, a folyamatban lévő átalakításoktól pedig további 4 milliárd forintos megtakarítást várnak. A sajtótájékoztatón sem a tervezett járatritkításokról, sem a tarifarendszer átalakításáról nem hangzott el konkrét adat.
Somodi László, a BKV forgalmi vezérigazgató-helyettese a menetrendi adatokat rögzítő paraméterkönyv átalakítását a környezetvédelmi elvárások erősödésével, az egyre gyakoribb dugókkal és Budapest lakosságának csökkenésével indokolta. A tervezett járatritkítások várhatóan az autóbusz-közlekedést érintik leginkább, a társaság vezetése szerint ugyanis nemzetközi szinten túl magas a fővárosi közlekedésben a buszok aránya, a járműpark 14 éves átlagéletkora pedig öregebb, mint a Budapesthez hasonló méretű városokban.
Somodi László hangsúlyozta: a vállalat célja a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítése. A vezérigazgató-helyettes közölte, hogy egyelőre semmilyen konkrét döntés nem született, jelenleg az átalakítás szempontrendszere áll rendelkezésre. Az ügyben szakmai és társadalmi egyeztetés indul.
A tarifarendszer átalakításával kapcsolatban Regőczi Miklós, a vállalat kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a BKV több javaslatot tesz le a főváros elé. Amint azt a társaság már korábban jelezte, a tervek szerint megszűnik a havibérlet, helyette csak a 30 napos bérlet lesz kapható, bevezetnék az SMS-alapú jegyvásárlást, olcsóbbá tennék a családi jegyet, az éjszakai buszokra pedig külön jegy bevezetését tervezik.
A Cinkotai Autóbusz Üzem és a Fürst Autóbusz Szakszervezet november 20-ra tervezett kétórás figyelmeztető sztrájkjával kapcsolatban Regőczi Miklós megismételte: a menedzsment jogszerűtlennek tartja a tervezett munkabeszüntetést és nem ismerik a sztrájk okát. A felek hétfőn délelőtt folytatják a tárgyalásokat.