2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A járatok átalakításával és új tarifarendszerrel növelné a működés hatékonyságát a Budapesti Közlekedési Zrt. - hangzott el a vállalat vezetőinek vasárnapi sajtótájékoztatóján, konkrétumokról azonban nem beszélt a menedzsment.

Antal Attila, a BKV vezérigazgatója elmondta, hogy az idén elkezdett hatékonyságnövelő program eredményeképpen 8,9 milliárd forinttal javult a közlekedési társaság működése, a folyamatban lévő átalakításoktól pedig további 4 milliárd forintos megtakarítást várnak. A sajtótájékoztatón sem a tervezett járatritkításokról, sem a tarifarendszer átalakításáról nem hangzott el konkrét adat.

Somodi László, a BKV forgalmi vezérigazgató-helyettese a menetrendi adatokat rögzítő paraméterkönyv átalakítását a környezetvédelmi elvárások erősödésével, az egyre gyakoribb dugókkal és Budapest lakosságának csökkenésével indokolta. A tervezett járatritkítások várhatóan az autóbusz-közlekedést érintik leginkább, a társaság vezetése szerint ugyanis nemzetközi szinten túl magas a fővárosi közlekedésben a buszok aránya, a járműpark 14 éves átlagéletkora pedig öregebb, mint a Budapesthez hasonló méretű városokban.

Somodi László hangsúlyozta: a vállalat célja a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítése. A vezérigazgató-helyettes közölte, hogy egyelőre semmilyen konkrét döntés nem született, jelenleg az átalakítás szempontrendszere áll rendelkezésre. Az ügyben szakmai és társadalmi egyeztetés indul.

A tarifarendszer átalakításával kapcsolatban Regőczi Miklós, a vállalat kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a BKV több javaslatot tesz le a főváros elé. Amint azt a társaság már korábban jelezte, a tervek szerint megszűnik a havibérlet, helyette csak a 30 napos bérlet lesz kapható, bevezetnék az SMS-alapú jegyvásárlást, olcsóbbá tennék a családi jegyet, az éjszakai buszokra pedig külön jegy bevezetését tervezik.

A Cinkotai Autóbusz Üzem és a Fürst Autóbusz Szakszervezet november 20-ra tervezett kétórás figyelmeztető sztrájkjával kapcsolatban Regőczi Miklós megismételte: a menedzsment jogszerűtlennek tartja a tervezett munkabeszüntetést és nem ismerik a sztrájk okát. A felek hétfőn délelőtt folytatják a tárgyalásokat.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!