Az integráció nem ragasztás
A multi-access portálok kialakítása komoly kihívást jelent a portáltulajdonosok számára. Amellett, hogy a háttérrendszerek integrálása bonyolult és költséges eljárás, mindez jelentős kulturális konzekvenciákkal is jár. Az eddig egymástó elszigetelten működő résztvevőknek ugyanis meg kell osztaniuk egymással információikat. Éppen ez az a terület, ahol - a portáltulajdonosok és a hirdetők között - eddig is rengeteg súrlódás keletkezett.
Az Ovum szerint a nehézségek ellenére érdemes belépni a multi-access portálok piacára,. 2006-ra ugyanis elérhetik a 32,4 milliárd dolláros árbevételt. Ekkorra a alaposan megváltozik a portálok bevételeinek összetétele. A hirdetésekből származó jövedelmek a mai 92 százalékról 36 százalékra szorulnak vissza. Várhatóan 20 százalékkal részesedik majd az "extra" (premium) tartalom, míg a bevétel 19-19 százalékát hozza majd az előfizetési díj, illetve a fizetett kereső-helyezések (placement)
Hiába azonban a tökéletes koncepció, a briliáns technológia, ha a portálon összegyűjtött információk, szolgáltatások nem a legmagasabb minőségűek. Ezért is nagyon fontos, hogy most, a dot-com leépítések lázában is megmaradjanak a tartalom folyamatos fejlesztéséhez feltétlenül szükséges szakemberek
Átalakuló portál stratégia
Az eredetileg főképpen a keresők köré szerveződő internetes portálok az eddig alkalmazott üzleti modell átalakítására kényszerülnek. A portálok iránti felhasználói igény változatlan, működésük átalakítására többféle elképzelés is körvonalazódik.